Mitt sätt att räkna pengar på!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Christian Holmberg
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Mitt sätt att räkna pengar på!

Inlägg av Christian Holmberg »

Med underlag på följande artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13741149.ab
så tar jag chansen att här presentera mitt sätt hur vi ska räkna pengar på. Nämligen med de olika SI-prefix som finns samt att säga ordet pengar istället för namnet på valutan.

Så låt oss ta några exempel
Istället för att säga att du har 2000 kronor i plånboken säg att du har 2 kilopengar.
Istället för att säga att drömvinsten på lotto är uppe i 107 000 000 kronor så säg att den är uppe i 107 Megapengar.
Känner du dig fattig och lever på sista tjugokronossedel varför då inte dra till med att säga
att du har 20 000 000 mikropengar kvar att leva på.

:unerd:
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Re: Mitt sätt att räkna pengar på!

Inlägg av Peetra »

Jösses, jag sitter å letar efter en "like"-knapp nu. :P
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Mitt sätt att räkna pengar på!

Inlägg av Recordable »

I en gammal Joakim Von Anka serie testade dom att byta ut de "lätta" tiokronorssedlarna mot "tunga" tiokronorssedlar (som faktiskt var tyngre) i ett försök att få Ankeborgarna att slösa mindre. Blev en väldig kababalik när folk bytt ut sina pengar men många utav varuhandlarna fortfarande hade sina priser satta i "lätta" kronor.

"En hel månadslön för ett kg frukt?!" ;D
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"