tethered shoot [LÖST]
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
tethered shoot [LÖST]
Har Darktable 0.9.2 och försöker få fart på "tethered shoot" med min D700 men får ingen knapp i Darktable för detta ändamål, hur ska man bara sig åt för att kunna få bider från kameran på datorns skärm med detta program?
Senast redigerad av 1 nisse2, redigerad totalt 22 gånger.
Re: tethered shoot
Hej jag är en av utvecklarna av darktable och det är jag som har hackat ihop tethering funktionen, huvud problemet brukar vara att gvfs låser kameran och tricket är att avmontera kameran när du får frågan om vad du vill "öppna" kameran med för program.nisse2 skrev:Har Darktable 0.9.2 och försöker få fart på "tethered shoot" med min D700 men får ingen knapp i Darktable för detta ändamål, hur ska man bara sig åt för att kunna få bider från kameran på datorns skärm med detta program?
Sedan om du har darktable i igång så söker du bara efter nya enheter i import panelen..
Mvh.
Henrik A.
Re: tethered shoot
hean01 skrev:
Ooh, va bra, detta löste problemet och tack för "utförd jobb" ska ni ha som har lagt ner tid med att utveckla progammet och funkioner, har saknat länge detta "tethered shoot" under linux/ubuntu och programmet med dess funktioner ser väldigt bra/lovande ut.Hej jag är en av utvecklarna av darktable och det är jag som har hackat ihop tethering funktionen ......