Unity återskapa/installera

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
starwolf
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Unity återskapa/installera

Inlägg av starwolf »

genom ett misstag så har Unity försvunnit hur återskapar jag det eller installerar det på nytt??
har ubuntu 11.10 med classic som fungerar delvis vissa saker i övre panelen är borta.
Metalmaid
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Unity återskapa/installera

Inlägg av Metalmaid »

När du klickar på kugghjulet i inloggningsrutan, har du bara ett startalternativ kvar?
starwolf

Inlägg av starwolf »

Nej jag har allt kvar och kan logga in i unity men panelen till vänster finns inte och övre panelen saknas allt till höger så man kommer inte till några program eller logga eller stänga av.
Metalmaid
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av Metalmaid »

Kan man misstänka att du varit in i CompizConfig och ändrat någon inställning som gjort att launchern dolts?

Oavsett så bör du kunna nå alla program genom att trycka Alt+F2.

Antingen kan du ju köra kommandon i fönstret för att återställa unity till default, hur man gör det vet jag inte däremot.

Alternativet är annars att trycka på hussymbolen i fönstret och sedan leta dig fram till compizconfig, för att där ställa om inställningarna för det som dolts.
starwolf

Inlägg av starwolf »

när jag aktiverar unity plugin så säger den att den är i konflikt med gnome
Antec

Inlägg av Antec »

Starta Ubuntu 2D, sen till vänster i compiz-config finns en knapp som heter "inställningar" gå in dit tryck på knappen "återställ standard inställningar" sen startar du om och gå in från Ubuntu 2D igen och startar compiz-config men nu aktiverar du "Ubuntu Unity Plugin" starta sen om direkt och prova logga in i Ubuntu 3D, Det kommer att finnas vissa beroende/konflikter som ska lösas men tryck bara på den högra knappen av dom tre som kommer att komma upp då du ska aktivera Unity-Pluggen i Compiz, det är om jag minns rätt 3 olika beroende/konflikter som du måste lösa med att trycka 3 gånger på frågorna..
starwolf

Inlägg av starwolf »

gnome blir inte förstörd då??
Antec

Inlägg av Antec »

Starta Ubuntu 2D, sen till vänster i compiz-config finns en knapp som heter "inställningar" gå in dit tryck på knappen "återställ standard inställningar" sen startar du om och gå in från Ubuntu 2D igen och startar compiz-config men nu aktiverar du "Ubuntu Unity Plugin" starta sen om direkt och prova logga in i Ubuntu 3D, Det kommer att finnas vissa beroende/konflikter som ska lösas men tryck bara på den högra knappen av dom tre som kommer att komma upp då du ska aktivera Unity-Pluggen i Compiz, det är om jag minns rätt 3 olika beroende/konflikter som du måste lösa med att trycka 3 gånger på frågorna..
Nej det tror jag inte, du ställer ju bara på Unity-pluggen så att den fungerar i 3D och så fort man har installerat compiz så måste pluggen vara i bockat under compiz för att du ska få igång unity i 3D, tips rör så lite som möjligt utanför unity-pluggen i compiz för bästa stabilitet.. Om du sitter i gnome.shell så finns inte knappen unity-plugin alls under compiz vad jag vet? Varför kraschade Compiz för dej egentligen minns du vad du gjorde då det kraschade?
starwolf

Inlägg av starwolf »

gjorde en uppdatering som kom.
har gjort som du skrev och nu fungerar det.
Tusen tack för hjälpen.
Antec

Inlägg av Antec »

Vad bra att du fick till det! :glad:
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"