Hej!
Har försökt installera i386-versionen av 11.10 både som "rekommenderad" och "alternate". Ingen kan slutföra installationen på min gamla AMD Sempron "skrutt-skrutt" dator. Version 10.10 fungerar utmärkt (även med 3g-modem ). Finns det någon avgörande nymodighet i 11.10 som kräver mer av hårdvaran än föregående versioner?
Det skulle jag också vara intresserad av att höra. Jag har nu iallafall lyckats uppdatera efter mycket trixande, men Ubuntu verkar t.ex leta efter speech-någonting (flimrade så snabbt) som det inte finns någon hårdvara till på den datorn.
En sak, som känns lite ologiskt att fråǵa nästan, men...? Borde man välja ext3 istället för ext4 på äldre datorer, som man ändå int ska hantera stora filer på?
Glömde nämna att grafikkortet inte är det bästa. Endast 32 MB minne och säker drygt 8 år gammalt. Ställer 11.10 nya krav på grafikkortet? Har inte prövat 11.04 - kanske skulle den fungera.
Kan vara så att stödet för äldre hårdvara sakta men säkert fasas ut i kärnan för att optimera den för något modernare maskiner. Testa Xubuntu för att se om det fungerar bättre men risken är att dem kör samma kärna som Ubuntu, men det är kanske värt att testa.
Kan nog vara en god idé med något mera lättkört! Enligt senaste DMZ förlitar sig senaste Ubuntu mera på 3D-effekter/acceleration vilket förstås kräver ett hyfsat grafikkort. Men det ska visst finnas en 2D-utgåva också ... Är det den du menar?