Problem med uppdatering till 11.10 på HP G62-a09EO

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
ehnarone

Problem med uppdatering till 11.10 på HP G62-a09EO

Inlägg av ehnarone »

Har himla problem att uppgradera min hp till 11.10

Allt går finfint att uppgradera till 11.10, men efter omstart blir skärmen svart och inget händer. Testar att "nedgradera" till någon tidigare kärna, men inget händer.

Alla tidigare uppgraderingar har gått finfint men vad är det för knas med denna?
Ska jag vänta till det kommit fix för detta eller vad gör jag?

Jag har även testat att installera från skiva/sticka, men inget händer där heller, skärmen blir svart, och jag kommer varken till testkörning eller till installation. Jag kommer så jag kan svara på om jag vill ha det demat eller installerat, sedan, oavsett vad jag väljer blir skärmen svart och inget händer. Jag har t.o.m testat att vänta i en timme, vilket vore länge nog för att få något att rulla igång.
it04-22
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Problem med uppdatering till 11.10 på HP G62-a09EO

Inlägg av it04-22 »

Du jag misstänker att något inte stod rätt till med denna uppdatering för alla verkar ha drabbats av mängder av fel. Inklusive jag själv. Massa konstiga saker inträffade som inte inträffat vid tidigare uppdateringar.
Har du provat installera om version 10.10 eller 11.04 och se om det funkar?
ehnarone

Inlägg av ehnarone »

Jag gick tillbaka till 11.04 och det funkar finfint, så jag får köra med det så länge tills allt löst sig :)
ehnarone

Inlägg av ehnarone »

it04-22 skrev:Du jag misstänker att något inte stod rätt till med denna uppdatering för alla verkar ha drabbats av mängder av fel. Inklusive jag själv. Massa konstiga saker inträffade som inte inträffat vid tidigare uppdateringar.
Har du provat installera om version 10.10 eller 11.04 och se om det funkar?
Hmm det verkar inte helt hänga på 11.10... Jag fick samma problem, svart skärm vid uppstart efter installation, när jag testade att installera 12.04 på samma burk, så frågan är vad problemet är...

De borde ju ha hunnit få till ett nytt fix till en så pass ny maskin kan jag tycka...

Någon som har någon idé hur jag ska göra för att få en nyare version än 11.04?
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"