Backup på min server ?

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Backup på min server ?

Inlägg av Forcevision »

Tja !

Jag vill göra en spegling av min servers hårddisk till en usb hårddisk, hur gör jag det ?

Servern har ubuntu 10 grafiskt

Så när jag sätter in hårddisken i usblådan i servern så fungerar den som man senast gjorde backupen.

En fråga till om jag måste byta ut hårdvara i servern och kopplar in en hårddisk med ubuntu på som satt i den förra servern fungerar detta då utan att det händer något ?

/Force
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Backup på min server ?

Inlägg av ThinLizzy »

med clonezilla gör du speglingen.

om det funkar att starta servern när du satt disken i ett usb-kabinett vet du bara om du testar.
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av Forcevision »

Nej inte när jag sätter i det i en usb låda utan skall spegla hårddisken som sitter i servern till en usb disk för att sedan kunna koppla in usb disken i servern och starta upp utan problem. Fungerar det ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ThinLizzy »

Forcevision skrev:Nej inte när jag sätter i det i en usb låda utan skall spegla hårddisken som sitter i servern till en usb disk för att sedan kunna koppla in usb disken i servern och starta upp utan problem. Fungerar det ?
menar du då att du kopplar in usb-disken via usb då med, eller tar du ut den ur kabinettet och kopplar in?
hur du än gör, så kan jag inte se att ngt tar skada i alla fall. bara att testa.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"