Jag bara känner det i hela kroppen, det är nått simpelt enkelt skitfel som kommer få mig att skämmas för mig själv när jag inser det. Men vad?
Musen bara tokvägrar att fungera på musmattor (har testat två). Det sjuka är att det fungerade jätte bra fram tills igår någon gång (köpte både musen och musmattan i förgår). Allt fungerade hur bra som helst, men så rätt var det var så ville inte musen registrera rörelser på musmattan, inte heller på mina föräldrars musmatta som jag gick och lånade nyss. Har letat på musen efter nån knapp eller nått som skulle kunna påverka men har inte hittat något. Det funkar bätre att köra direkt på skrivbordet nu, men inte bra.
Jag har en Logitech VX Revolution http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=110376
här e musmattan också, en stor http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=229155
Är det någon som har några idéer?
Musen funkar inte på musmattan[Löst]
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Musen funkar inte på musmattan[Löst]
Senast redigerad av 1 jansson, redigerad totalt 18 gånger.
-
Re: Musen funkar inte på musmattan
Den verkar fungera med en illustrerad vetenskap som underlag. Musmattorna är matta och tyg-aktiga. Har tyvärr ingen glattig musmatta att testa med, annars vore det intressant.
Prova med ett vitt A4-ark, moderna pekdon kräver oftast ett underlag som reflekterar ljus.
-
Nej helt dött. Nu har även illustrerad vetenskap börjat krångla och den har helt slutat att fungera direkt på skrivbordet.Rune.K skrev:Prova med ett vitt A4-ark, moderna pekdon kräver oftast ett underlag som reflekterar ljus.
Senast redigerad av 1 jansson, redigerad totalt 8 gånger.
-
- Global Moderator
Reklamera den.
Vilket bra tips, skall man ställa vitbalansen också?Rune.K skrev:Prova med ett vitt A4-ark, moderna pekdon kräver oftast ett underlag som reflekterar ljus.
-
Re: Musen funkar inte på musmattan[Löst]
Hur löste du det?:/
-
Re: Musen funkar inte på musmattan[Löst]
Minns inte riktigt. Tror det kanske var batteriet.randomnycklar skrev:Hur löste du det?:/