Router delar inte ut ip

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
zsuxcia
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Router delar inte ut ip

Inlägg av zsuxcia »

Hej,

Jag köpte för ett par månader sen en Belking Surf Wireless Router, F7D2301. Redan från början har jag haft problem med den.

Jag har haft problem med att få mina enheter att koppla upp sig mot den, mobil dator, windows, linux. Alla har haft problem.
Det första problemet jag hade,vilket var i Windows 7, var att när den frågade mig efter nyckel till nätverket, som är skyddat med WPA/WPA2 Personal, och jag skrev in det så godkännde den det inte. Även att det med alla andra enheter har gått bra.

Så jag slopade säkerheten, gjorde nätverket öppet till en början för att se om det hjälpte. Nu vill jag inte ha mitt nätverk öppet så testade bara under en dag och då gick allt okej. Istället för att lägga in WPA igen gjorde jag bara ett MAC-adress filter och behöll nätverket öppet. Detta fungerade också väldigt bra i kanske 1 månad sen började det det krångla igen med att enheterna inte kan koppla upp sig.

Hela problemet verkar ligga i att enheterna inte får någon IP-adress, det är där mina enheter stannar i processen.

Någon med lite mer kött på benen som har lite input på detta.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Router delar inte ut ip

Inlägg av johanre »

Har du kvittot kvar? Du borde kunna få den utbytt.
zsuxcia
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Router delar inte ut ip

Inlägg av zsuxcia »

Jo jag har kvittot kvar och tänker självklart byta den om den ska hålla på såhär.

Tänkte bara att någon kanske hade något tips jag inte testat. Har kollat igenom inställningar och resetat den hundratals gånger men verkar inte få ordning på det.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"