Jag tog tag i det lite idag igen innan jag gick till jobbet, jag har lyckats installera en aur helper (jag kör yaourt) men jag lyckas inte komma hela vägen fram.
Det funkar ett tag, jag lyckas hitta och ladda ner paketen och kompilera dem (trycka n och y ett par gånger var inte så svårt

) men, jag lyckas inte hela vägen!
Jag kommer till steget efter att jag valt om jag vill ta bort program som ligger i konflikt med det jag vill installera. (Jag tar bort det som är i konflikt, sitter på jobbet nu och minns inte i huvudet vad det var.)
MEN nu kommer ett steg som jag inte riktigt förstod, som jag nämt tidigare är jag relativ nybörjare och särskillt när det är mer komplicerat än att skriva in en ppa och ta ner det jag vill i en grafisk miljö, som jag fattade det så kopierades filerna till en mapp (nu minns jag inte vilken i skrivande stund) och sen står det att följande paket har inte installerats (nvidia-beta och nvidia-utils-beta).
Vad gör jag fel? Jag vet knappt vad jag gör, men jag gör det trots allt för att lära mig så förhoppningsvis lär jag mig av detta
EDIT: Kom att tänka på att det kanske är något jag behöver installera först, typ build-essentials, make eller gcc eller något? Jag antog bara att yaourt skulle ordna det eller att det var med i core.. jag ska ge mig på det igen ikväll så kan jag förhoppningsvis markera tråden som löst sen
EDIT 2: Okej, känner mig som en idiot som tydligen inte läste ordentligt vad som hände.. skyller på att jag är ovan vid att inte ha små varningsrutor som poppar upp

Jag lyckades installera drivrutinerna, ifall någon skulle ha något liknande problem så kan jag säga att felet var att jag inte kunde ta bort det som låg i konflikt med drivarna då gamla drivare låg och skräpade och var beroende av det som var i konflikt, detta löste sig när dom gamla drivarna försvann. Allt blir lite lättare när man läser vad som faktiskt händer haha
MEN problemen är inte slut
Jag har testat att koppla in skärmen i de olika uttag jag har (iom 2 grafikkort) men det ger inget resultat