Välja lur!
- vidarvega
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Välja lur!
Hej, jag ska köpa ny telefon valet ligger mellan Samsung Google Nexus S eller Motorola defy. http://www.dustinhome.se/ProductCompare ... 010589641,
Köper jag ny mobil så blir det ingen surfplatta, men visst vore det kul om man kunde installera Ubuntu på en eeepad transformer utan anstränga sig för mycket?
Andreas
Köper jag ny mobil så blir det ingen surfplatta, men visst vore det kul om man kunde installera Ubuntu på en eeepad transformer utan anstränga sig för mycket?
Andreas
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Välja lur!
Om skärmstorleken inte är det viktigaste kanske en Sony Ericsson Active också kan vara något:
http://www.dustinhome.se/ProductCompare ... 5010601210,
Snabbare processor och bättre kamera än Motorolan bara 200:- mer, dock mindre internt minne och mindre skärm.
Sen beror det ju på hur viktig stöttåligheten är. Jag har inte kolla så mycket på andra alternativ men jag kan tänka mig att det kostar lite för Motorolan och Sony Ericssonen att de är stöttåliga, vilket torde göra att andra mobiler i samma prisklass har något bättre hårdvara i övrigt.
http://www.dustinhome.se/ProductCompare ... 5010601210,
Snabbare processor och bättre kamera än Motorolan bara 200:- mer, dock mindre internt minne och mindre skärm.
Sen beror det ju på hur viktig stöttåligheten är. Jag har inte kolla så mycket på andra alternativ men jag kan tänka mig att det kostar lite för Motorolan och Sony Ericssonen att de är stöttåliga, vilket torde göra att andra mobiler i samma prisklass har något bättre hårdvara i övrigt.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
- vidarvega
Att den är stöttsäker är ett plus men inte avgörande. Jag vill helst ha ett så "rent" android som möjligt. Vilket jag inte vet hur det är med Motorola men att Ericsson försöker piffa till sin telefon lite vad det gäller det grafiska...
Det ska vara en av de två lurar jag listat, Samsung luren har en del skoj och är säkert snabb på alla vis men jag är lite imponerad av telefoner som tål stryk.
Andreas
Det ska vara en av de två lurar jag listat, Samsung luren har en del skoj och är säkert snabb på alla vis men jag är lite imponerad av telefoner som tål stryk.
Andreas
- vidarvega
Nu blev det Samsung luren. Kanske fel men det verkar vara en fin telefon. Bara att hoppas att Dustin är lika snabba som vanligt.
- Lao Tzu
Det var säkert ett bra val. Det enda jag kan säga om SE är att de har minskat sin handpåläggning en hel del jämfört med sina tidigare telefoner. Dessutom finns ju möjligheten att roota lurarna. Men grattis till ett bra val!
(Sen är jag också imponerad av stryktåliga telefoner. Det är något jag själv brukar sikta på när jag är på jakt.)

(Sen är jag också imponerad av stryktåliga telefoner. Det är något jag själv brukar sikta på när jag är på jakt.)
(&?)
(&?)
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Att ha en stryktålig telefon, att även sikta på den om du är ute på jakt, betyder förhoppningsvis inte, att du siktar och skjuter på den också. Så stryktålig är nog ingen telefon att den står emot ett skott. Vore jag på jakt, skulle jag sikta på villebrådet och inte på telefonen.Lao Tzu skrev:. . .(Sen är jag också imponerad av stryktåliga telefoner. Det är något jag själv brukar sikta på när jag är på jakt.)

Förmodligen är det något som jag har missuppfattat. . .

tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
- Lao Tzu
Tja, man måste ju prova om telefonen tål en salva. Gör den inte det är det ingen idé att ha med den på en jakttur där annat villebråd skall skjutas. Du vet, en olycka händer ju så lätt och då är det bra om telefonen håller så att man kan ringa efter hjälp ifall man även råkat skjuta den som håller i luren. 

(&?)
(&?)
- vidarvega
Jag har nu haft min Samsung Google Nexus 1 ett tag och är så nöjd! Helt fantastisk maskin