Spotify
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Spotify
Hur markerar jag tråden som löst? "pinsamt" :-}
-
Hej igen! Nu uppdaterade jag ubuntu, och nu funkar inte era komandon igen...plus att jag har svårt att hitta bland den konstiga höger panelen som kommit upp
Kan ni hjälpa mig igen?
Kan ni hjälpa mig igen?
-
Nu orkar jag inte mer... 18 timmar och redbull,,, har fått något nytt konstigt gränsnitt med stora ikoner till höger på skärmen...den vägen ni visade mig var kanon, men jag hittar inte ens till administration, vet inte vart fan jag ska lägga APT filen...allt är upp och ner,,,, suck....blir en win 7 om jag inte löser det till veckan..börjar bli bra trött :-)
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Programkällor får du fram genom att starta Synaptic och välja "Inställningar > Förråd". Annars har du terminalkommandon i tråden du kan använda. Terminalen startar du enklast genom "Ctrl+Alt+T".
Unity kräver ett lite annat sätt att tänka men det är inte så dumt när man fått kläm på det.
Peter
Unity kräver ett lite annat sätt att tänka men det är inte så dumt när man fått kläm på det.
Peter
-
Det jag inte förstår är den första raden, jag hittar inte dit jag ska, när jag hade det gamla gränsnittet så va det så enkelt..då kunde jag följa md er i varje steg.
Nu hittar jag inte ens synaptic, jag har hittat nått som ser ut som det, jag gick till förådet.....men hur i Helvete ska jag få in min APT där?
Om jag vill gå hela vägen med terminalen, måste jag då även hitta den där förbadskade synaptisk/föråd dyngan?
Tack för att du står ut med mig
Peter
Nu hittar jag inte ens synaptic, jag har hittat nått som ser ut som det, jag gick till förådet.....men hur i Helvete ska jag få in min APT där?
Om jag vill gå hela vägen med terminalen, måste jag då även hitta den där förbadskade synaptisk/föråd dyngan?
Peter
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
I Launchern, den till vänster, har du en ikon med ett plus på, klicka på den, (eller Superkey+A) så får du upp det som kallas för "Dash", och skriv in dom första bokstäverna i det program du vill starta så kommer det att dyka upp, sen är det bara att klicka. När du har gått till "Inställningar >Förråd" så gör du precis som det står tidigare i tråden.BadBoyForLife skrev:Det jag inte förstår är den första raden, jag hittar inte dit jag ska, när jag hade det gamla gränsnittet så va det så enkelt..då kunde jag följa md er i varje steg.
Peter
Nej, du behöver inte starta Synaptic om du använder dig av Terminalkommandon.
Om du inte kommer överens med Unity så kan du logga ut och längst ner där det står "Ubuntu" välja "Ubuntu klassisk" istället, så kommer det att se ut så som du är van vid.
Peter
-
YES!!! Tackvare mina Linux hjältar har jag tillslut fattat vad ni menar, nu har jag en "ren" spotifi installation igen...
Tack
Men nu kom ett nytt bekymmer till, spotify vägrar spela upp min musik efetersom jag inte har nått ljudkort!
Men jag har ett integrerat RealTech AC97 tror jag, hur gör jag nu?
Later DuDes
Tack
Men nu kom ett nytt bekymmer till, spotify vägrar spela upp min musik efetersom jag inte har nått ljudkort!
Men jag har ett integrerat RealTech AC97 tror jag, hur gör jag nu?
Later DuDes