wine och iriver plus2

Användarvisningsbild
Dimi
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

wine och iriver plus2

Inlägg av Dimi »

Hallå

Jag har precis köpt en iriver e10. Direkt blev det krångel med den och linux. Jag hittar ingen bra programvara som stödjer den så jag har försökt att köra den medskickade programvaran genom wine. Saken är den att jag äldrig använt wine förut och vet inte om jag gjort rätt. Skulle vilja kolla detta innan jag sätter mig och gråter.

På kommandoraden skrev jag följande:
'wine iriver_setup_full' Sedan startar installationen och det ser ut att gå bra,
När jag sedan ska starta programet har jag två alternativ. Jag kan då gå igenom program menyn och välja 'iplus2' som finns under wine menyn. Jag kan också klicka på ikonen som ligger på skrivbordet.

Efter att ha försökt med båda dessa alternativ så händer inget. Förutom att jag blir skitsne.

Varför blir det såhär!!! Någon som vet?
Emil.s
Kontakt:

SV: wine och iriver plus2

Inlägg av Emil.s »

Varför inte bara dra över musiken till den som om det vore ett USB minne?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Emil.s skrev: Varför inte bara dra över musiken till den som om det vore ett USB minne?
Vissa av irivers produkter kräver att man lägger in musiken via ett av deras program. Men om spelaren är ny borde det fungera som ett usb-minne.

Prova att starta programmet genom att skriva "wine ~/.wine/drive_c/program/iriver/iriver.exe" detta skall givetvis bytas ut mot sökvägen till platsen där du har programmet installerat. Jag skulle även rekomendera att du, om man nu måste använda programet, går in på irivers hemsida och laddar ned de senaste drivrutinerna till din mp3-spelare. Dessa gör att musikspelaren kommer upp som ett usb-minne.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Det fungerade inge bra. Jag struntar i att ens försöka. Jag har kollat runt på andra forum och det verkar vara mekigt att få detta    att lira. Jag ville dessutom ha den för att det skulle vara möjligt att drag and droppa över filerna, precis så som emil föreslog. Jag åker och byter den.

Är det någon som har bra erfarenheter av någon mp3spelare i +4GB klassen helst en flash spelare? Tacksam för svar!
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Byt den för allt i världen inte!!! Det finns INTE! bättre spelare.

Men jag kikade på deras hemmsida. Där står faktiskt "Operativsystem: Windows98SE, 2000, ME, XP, Linux och Mac"
Skicka ett mail och fråga.  :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Dimi

Inlägg av Dimi »

Ok, Tack emil för ditt engagemang. Det är inte första gången du lägger ner tid på mina problem och det är mycket uppskattat!!! Jag ska mejla dem och fråga hur man kan lösa detta. Jag tycker ju faktiskt om spelaren i sig som tusan så det kan  väl vara värt besväret.

Återkommer i ärendet.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"