vissa websidor slutar fungera.

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
nordkvasen
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

vissa websidor slutar fungera.

Inlägg av nordkvasen »

Jag har installerat Ubunutu 11.04 64 på en ssd, jag är trådbunden till min router (Linksys med DD-WRT). ipv6 är inaktiverat, jag kör chrome och firefox, samma problem i båda två.

Vissa websidor slutar fungera efter att man en gång läst in dom. Typ dt.se jag kommer in men jag kan inte klicka mig vidare i artiklar, på facebook kan jag inte posta meddelanden och på banken kan jag logga in men jag kommer inte vidare in på mina konton. gmail är segt som sirap. Andra sidor fungera hur bra som helst.
Jag håller på att klia hål i huvet här ?!?!?!? Nån som har nån ide ?

Måste också tillägga att alla andra 5 datorer i nätverket fungera fint, 2 andra linuxburkar och 3 windowsmaskiner.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: vissa websidor slutar fungera.

Inlägg av ubot »

Vi har haft liknande problem uppe förut. Jag vet inte hur det löste sig. Tyvärr ingen lösning här i.a.f.: http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 17&t=54458
kallabaz

Inlägg av kallabaz »

nordkvasen skrev:Jag har installerat Ubunutu 11.04 64 på en ssd, jag är trådbunden till min router (Linksys med DD-WRT). ipv6 är inaktiverat, jag kör chrome och firefox, samma problem i båda två.

Vissa websidor slutar fungera efter att man en gång läst in dom. Typ dt.se jag kommer in men jag kan inte klicka mig vidare i artiklar, på facebook kan jag inte posta meddelanden och på banken kan jag logga in men jag kommer inte vidare in på mina konton. gmail är segt som sirap. Andra sidor fungera hur bra som helst.
Jag håller på att klia hål i huvet här ?!?!?!? Nån som har nån ide ?

Måste också tillägga att alla andra 5 datorer i nätverket fungera fint, 2 andra linuxburkar och 3 windowsmaskiner.
Det var inte kul att se att detta inte är löst ännu.
Jag har samma problem. Främst med facebook, sweclockers forum samt blocket.

Ingen som har någon lösning på detta?
nordkvasen

Inlägg av nordkvasen »

Nu har jag kört Ubuntu både 32 o 64 samt opensuse 32 o 64 och nu sitter jag på debian 64 och det är samma sak. Samma maskin, jag tror jag läst in hela nätet snart, jag får fan inte till det.
Tömmer jag cachen i webläsaren så kommer jag in ppå de krånglande sidorna men så tar det stopp efter ett tag.

Det verkar vara ett kännt gammalt problem, men jag kan inte se att någon har löst det.

Maskinen är en ACER M5800 som jag har ett GForce 460 kort i med nvidias drivisar...

Fan jag blir tvungen att installera win 7 igen för att kunna använda en webläsare. Det är ju helt sjukt >:D :'( :-\

Snälla nån.... hitta på nåt magiskt :)
kallabaz

Inlägg av kallabaz »

Felet på min dator var det omskrivna MTU-felet. MTU var ställt till 1500, min dator klarade bara av 1350. Nu när jag ställt ner det till 1350 fungerar allt som det ska.
nordkvasen

Inlägg av nordkvasen »

Kallabaz !!!!! Va faaaaaaan !!!!!! Du är min bästa kompis :kram:
Idag kommer bli en bra dag.

Jag har provat tidigare att ställa ner MTU men inte så lågt, nu provade jag ditt värde på 1350 och det ser fan ut att fungera. Peppar peppar hoppas det håller i sig.

Jag vet inte ens vad MTU är, hur ska man kunna ta reda på det optimala värdet ?

Jag kör en ren install av Debian 6 64 nu och har inte pillat på nånting annat än ställt ner MTU till 1350.

TACK !!!!
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

kallabaz

Inlägg av kallabaz »

nordkvasen skrev:Kallabaz !!!!! Va faaaaaaan !!!!!! Du är min bästa kompis :kram:
Idag kommer bli en bra dag.

Jag har provat tidigare att ställa ner MTU men inte så lågt, nu provade jag ditt värde på 1350 och det ser fan ut att fungera. Peppar peppar hoppas det håller i sig.

Jag vet inte ens vad MTU är, hur ska man kunna ta reda på det optimala värdet ?

Jag kör en ren install av Debian 6 64 nu och har inte pillat på nånting annat än ställt ner MTU till 1350.

TACK !!!!
Kul att jag kan hjälpa till. Det hjälpte inte för mig heller när jag följde guider och ställde ner till 1480. Så tänkte jag, äsch va fan, nu kör vi på! Ställde ner till 1350 och nu funkar det. Tänker inte ställa upp det även om det kanske går :P

Glöm inte att ställa in det varje gång du startar om datorn alternativt lägga in ett script som körs varje gång.
Skriv svar

Återgå till "Internet"