KÖP INTE ASUS BAREBONE PUNDIT P1-AH2

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
25an

KÖP INTE ASUS BAREBONE PUNDIT P1-AH2

Inlägg av 25an »

Hej
jag tänkte bar lägga ut en liten varnign till alla som tänkte köpa en ny dator och
sneglar på asus pundit P1-AH2

Jag köpte en Pundit P1-AH2 från JME data med en AMD Athlon 64 3200+ vilket enligt
Asus hemsida inte ska vara några problem om man har bios 0203 (Vilket det vissade sig att jag hade).
När jag sedan inte kunda starta datorn utan det enda som hände var att fläkten går up i högvarv och skärmen är svart kontaktade jag jme data som då säger att det endast går att köra AMD Sempron.
Jag valde då att köpa en sempron för för 500 för att kunna komma igång med datorn och sedan ta upp kampen med jme data och asus.
Efter cpu byte till AMD Sempron 3000+ kommer bios upp iallafall men till min förvåning kan jag inte installera linux jag provade både med Ubuntu,Kubuntu och Mandriva. Jag byte Hårddisk, som från början var en 160 GB SATA, till en IDE 160 GB, jag provade med ett annat minne och jag bytte DVD också men inget hjälpte.
Efter ett tag letande på nätet h1ittar man att det är vissa problem med moderkortet.
Så en liten varning till alla er som funderar på att köpa en ASUS Barebone google skiten ur den innan ni köper något.
Okänd

SV: KÖP INTE ASUS BAREBONE PUNDIT P1-AH2

Inlägg av Okänd »

Tack för varningen. :)

Det kanske kunde vara bra att ha en tråd där man berättar om man varit med om något dåligt köp och vill varna andra.
25an

Inlägg av 25an »

Ja det kanske hade varit bra.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag vet!

Kan du inte döpa om trådnamnet till "Köp inte det här!" eller något liknande så kan vi ha den här tråden som varningstråd.

Så fort någon råkar ut för ett dåligt köp och vill varna andra så gör man ett inlägg på den här tråden.

(blir lite av forumets kritiska plus tråd där alla får spela Sverker för en stund)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Alltså i stil med "Ubuntu Konsumentråd" eller ?
Okänd

Inlägg av Okänd »

Något däråt........

Det är ju schysst att varna andra när man råkar ut för nåt dåligt köp, som 25an gjorde här.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Ja, man har ju varit med om många konstigheter....
Användarvisningsbild
Teknikern

Inlägg av Teknikern »

"Gör inte detta" är också ett bra trådnamn som borde avhandla när man pluggat i "alltialloverktyget Nisse" och hela datorn står i lågor när man startar upp. :o
Lita aldrig på en elektriker med svedda ögonbryn!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"