Webmin

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
itmannen_online

Webmin

Inlägg av itmannen_online »

Efter ett tag är det nu åter möjligt att köra ingång det enligt mig ypperliga webmin-gränssnittet.
Det blev någon form av konflikt så Ubuntu tog bort deras rättighet.
Men nu har det varit ok ett tag igen.
Själv så tycker jag det är ett väldigt smidigt och bekvämt sett att administrera min dator.
Ubuntu bild
suliman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Webmin

Inlägg av suliman »

Mycket intressant. Har lekt lite med den.
Ursäkta kanske dumma frågor, men förstår jag det rätt att detta är en slags sammanställning av sånt man annars skulle få skriva i terminalen? Ett slags GUI till terminalen?
Är den mest tänkt för serverhantering eller är den nyttig för desktop och vanliga användare?
m!rage

Inlägg av m!rage »

Flyttade tråden (ingen guide).
Användarvisningsbild
itmannen_online

Inlägg av itmannen_online »

suliman skrev:Mycket intressant. Har lekt lite med den.
Ursäkta kanske dumma frågor, men förstår jag det rätt att detta är en slags sammanställning av sånt man annars skulle få skriva i terminalen? Ett slags GUI till terminalen?
Är den mest tänkt för serverhantering eller är den nyttig för desktop och vanliga användare?
Det finns inga dumma frågor. Och tur är det för min del :)
Det finns massor av tillägg att ladda hem. Och man kan göra massor av trevliga saker. Och det är absolut inte bara för nätverk eller mail-funktioner.
Och en helt underbar uppdateringsfunktion finns det inbyggd.
Men kanske inte är något för den helt nye användaren.
Men man kan köra igång det och sitta och spåna lite bland allat godis :) utan att förändra alltför mycket i början kanske.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"