problem med Transmission

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
kimU
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

problem med Transmission

Inlägg av kimU »

BitTorrent Transmission säger ständigt:
"requested download is not authorized for use with this tracker"
Vad betyder detta?
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: problem med Transmission

Inlägg av ubot »

Jag misstänker att det är något knäppt med Transmission. Jag har haft felmeddelandet i några dagar nu minst på alla Ubuntu-torrents som jag seedar med Transmission. Jag vet inte vad felet är eller hur man löser det (annat än att använda en annan BitTorrent-klient, t.ex Deluge).

Jag misstänker att det är en bugg i Transmission. Samma felmeddelande finns som gamla buggtrådar i launchpad och på Transmissions sajt. Jag misstänker att det är en gammal bugg som har kommit tillbaka, typ.

Du kan ju alltid testa Deluge och se om problemet är isolerat just till Transmission:

Kod: Markera allt

sudo apt-get install deluge
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

kimU skrev:BitTorrent Transmission säger ständigt:
"requested download is not authorized for use with this tracker"
Vad betyder detta?
Jag vet inte, men jag får samma felmeddelande när jag seedar ubuntu-10.04.1-desktop-i386.iso och xubuntu-10.04-desktop-i386.iso, både i Transmission och Deluge. Det kanske kan beror på att Ubuntus sajt ändrat tracker efter att jag laddade ner torrenten, men det vet jag inte. Hur som helst hindrar det inte att filerna ändå kan laddas ner eller upp, så jag bryr mej inte om meddelandet. Att det funkar ändå beror på att nu för tiden behövs inte trackers. Det kanske har att göra med DHT, PEX eller magneter eller nåt.

De flesta av mina andra torrentar har inte detta felmeddelande.

Har du provat flera torrentar? Får du samma fel med alla?
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av ubot »

Jag seedar många linuxtorrents med Transmission och det är bara några få som Transmission klagar på. Jag vet inte vad felet beror på. :|
Användarvisningsbild
Adoby
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av Adoby »

Felet beror på precis det som det står i felmedelandet:

"Requested download is not authorized for use with this tracker. - Idle"

Alltså trackern har inte längre den torrenten tillgänglig. Eventuellt (troligen i detta fallet) för att den har raderats och ersatts av en bättre och nyare.

Du bör sluta seeda den torrenten och istället se om det finns en nyare!
Skriv svar

Återgå till "Internet"