Halloj,
Jag kan inte droppa en databas jag har sedan att servern hängt sig och jag fått starta om den.
Jag får felmeddelande 21, vilket ska tyda på att det är en mapp. Antar att den försöker droppa med fel kommando eller något.
Hur fixar jag detta?
Kan inte dumpa MySQL-databas.
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Re: Kan inte dumpa MySQL-databas.
Vad skriver du i kommandoraden då du försöker dumpa den?
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Jag använder phpMyAdmin.
Tjena Holmen.
Detta har jag varit med om för ett bra tag sen när jag hade en MySQL som krashade och jag försökte droppa databasen.
Då berodde det på att det hade skapats skräpfiler i den katalog som databasen ligger i, så även om jag körde
så låg databasen kvar när jag körde en
Det berodde förmodligen på dessa skräpfiler som låg i databas-katalogen. När jag försökte droppa databasen så tog MySQL faktiskt bort databasfilerna från katalogen, men när den försökte radera katalogen så gick inte det för att det låg filer kvar i den.
Lösningen för mig var att radera filerna i databaskatalogen och sen köra drop database (eller om jag manuellt raderade den tomma katalogen, kom faktiskt inte ihåg exakt hur).
Kanske detta har med det problem du upplever?
Detta har jag varit med om för ett bra tag sen när jag hade en MySQL som krashade och jag försökte droppa databasen.
Då berodde det på att det hade skapats skräpfiler i den katalog som databasen ligger i, så även om jag körde
Kod: Markera allt
drop database <database-name>;
Kod: Markera allt
show databases;
Lösningen för mig var att radera filerna i databaskatalogen och sen köra drop database (eller om jag manuellt raderade den tomma katalogen, kom faktiskt inte ihåg exakt hur).
Kanske detta har med det problem du upplever?
blogg @ Gargamel.NU