Pink Panther skrev:Om jag behövt ominstallera min dator idag lär jag valt "Pinguy OS Mini 11.04.1" du blir garanterat nöjd. . . .***/Pink Panther
I detta instämmer jag till fullo. Detta är nog den distribution som har imponerat mest på mig, på mycket länge.
Jag kör Ubuntu 10.10 (både 32- och 64bits), 11.04 (64-bits) på min dator. Förutom Kubuntu, LinuxMint och även MintDebian i senaste versioner på min skrivbordsdator. De är alla bra och trevliga.
Utom Ubuntu 11.04, som jag har givit upp mitt intresse för. Den blir säkert bra om ett halvår, eller så. Tiil nu, anser jag att de hade för bråttom och lämnade en halvfärdig produkt inför ett officiellt släpp. Inte bra.
Idag har jag installerat Pinguy (efter PP:s tips i tråden) över mitt gamla Kubuntu, som jag aldrig heller, blev riktigt sams med.
Helt otroligt vad mycket Pinguy ger!
Mest användarvänligt hitintills, vad jag anser.
Med Ubuntu i botten, därefter med kompletteringar från LinuxMint, har Pinguy gått ytterligare ett steg i framtagningen av sin version. De har det andra med sig i botten och lägger sedan ytterligare till sådant, som de själva anser vara mer "grädde på moset" men som ger en mer fullständig dist direkt efter installation.
Där finns UbuntuTweak, Dropbox, LibreOffice m.m., m.m.. Bara att tuta och köra.
Jag kommer att behålla Pinguy som första dist (?) vid uppstart. Behåller Ubuntu 11.04 mest för att kolla upp när det blir moget att ta in som grunddist någon gång i framtiden. Till dess får Ubuntu 10.10 behålla sin plats, om inte Pinguy tar den.
Jag njuter av Pinguy som ett suveränt alternativ. Väl värt att testa, för den som känner för det.
Hälsningar
tukken