Gmail i firefox går långsamt

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
harholm
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Gmail i firefox går långsamt

Inlägg av harholm »

Det här tar längre tid än vanligt. Försök med att läsa in sidan igen...
står det i min webläsare. Visserligen kan jag välja att läsa in det som vanlig HTML men då försvinner grafiken. Igoogle läser inte heller in tillägget gmail.
Någon mer som råkat ut för detta?
Senast redigerad av 1 harholm, redigerad totalt 26 gånger.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Gmail i firefox går långsamt

Inlägg av ubot »

Har du precis uppgraderat Firefox till Firefox 5? Har du testat Gmail i Chromium? Fungerar Gmail där eller är det samma problem som i Firefox?
harholm

Inlägg av harholm »

Fungerar i Cromium och nej, jag kör 3.6.18
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

Jag kör också Firefox 3.6.18 och jag har inga problem med Gmail just nu. Tidvis kan det dock vara extremt långsamt men jag vet inte om det fungerar bättre under andra OS eller webbläsare eftersom jag nästan bara har använt Gmail med Ubuntu/Firefox de senaste åren.

För något år sedan råkade jag förresten ut för ett extremt jobbigt problem med Gmail. Det fungerade bara under några sekunder och sedan hängde det sig bara om jag inte valde HTML-läge. Jag provade olika saker som att koppla från Internet och koppla in igen eller att ändra inställningar i routern. Ibland hjälpte det ett kort tag men efter några sekunder låste det sig igen. Dock så fungerade det bra i Windows. Problemet försvann av sig själv efter några veckor.
ubot

Inlägg av ubot »

Testa att trycka Ctrl+Shift+Delete i Firefox och radera alla temporära internetfiler. Fungerar det efter att ha rensat cookies, cache m.m.?

Varför kör ni inte med Firefox 4 (eller Firefox 5)? Är det plugins som inte drar jämt med 4:an eller vad? :|
Christian Johansson

Inlägg av Christian Johansson »

ubot skrev: ...
Varför kör ni inte med Firefox 4 (eller Firefox 5)? Är det plugins som inte drar jämt med 4:an eller vad? :|
Jag kan inte svara för trådskaparen men jag kör version 3.6.x helt enkelt för att det är den version som följer med Ubuntu 10.04 som jag använder. Firefox 3.6.x fungerar bra för mig så jag ser ingen anledning att byta. Det blir bara krångligt att köra en annan version än vad som följer med distributionsutgåvan jag kör. Dessutom vet jag inte om bankid som är nödvändigt för mig fungerar med nyare version.
harholm

Inlägg av harholm »

ubot skrev:Testa att trycka Ctrl+Shift+Delete i Firefox och radera alla temporära internetfiler. Fungerar det efter att ha rensat cookies, cache m.m.?

Testat men inget resultat. Tack ändå!
ubot

Inlägg av ubot »

Du kan alltid testa att ominstallera Firefox och samtidigt radera konfigurationsfilerna för Firefox i din Hemkatalog:

Kod: Markera allt

sudo apt-get purge firefox
cd; rm -r .mozilla
sudo apt-get install firefox
Fungerar det efter det?
harholm

Inlägg av harholm »

JAA! :D
Tack så mycket, hoppas det inte händer igen.
ubot

Inlägg av ubot »

harholm skrev:JAA! :D
Tack så mycket, hoppas det inte händer igen.
Om det händer igen så kan du testa att ta bort .mozilla i din Hemkatalog. Jag trro att Firefox skapar en ny sådan katalog om den saknas när du startar programmet. Du behöver nog inte ominstallera Firefox. Ett tips bara om det börjar strula igen.
harholm

Re: Löst Gmail i firefox går långsamt

Inlägg av harholm »

(Y)
Användarvisningsbild
Dockland
AVREGISTRERAD

Inlägg av Dockland »

Jag tycker Gmail är långsammare än påven. Det tar ca 10-20 sekunder för mig att ens komma till startsidan för Gmail, oavsett webläsare.
Skriv svar

Återgå till "Internet"