Dagens microsoft.
SV: Dagens microsoft.
Samtidigt blir man inte förvånad, undrar varför.........
Typiskt Microsoft.
Konkurrensdödarna nr1
Typiskt Microsoft.
Konkurrensdödarna nr1
Vad sägs om att göra allvar av hoten istället för att bara hota,
har de fått några böter trots alla hot
har de fått några böter trots alla hot

Man kan ju hoppas att dem klämmer åt dem riktigt hårt! 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Håller med helt och hållet. Sluta klema och gör slag i saken!depeo skrev: Vad sägs om att göra allvar av hoten istället för att bara hota,
har de fått några böter trots alla hot![]()
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!
Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Å andra sidan så gör ju Microsoft en del trevliga saker också. Som PIEserver NT, vilken annan tillverkare skulle komma på iden att inkludera så trevliga saker som belgisk choklad och grädde?
Det måste ju slå vilket annat serverprogram som helst.
Det kanske är därför de klemar så med Microsoft?

Det måste ju slå vilket annat serverprogram som helst.
Det kanske är därför de klemar så med Microsoft?

- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag hoppas på en helt annan sak, att Microsoft slutar att sluta att göra allt vad de kan för att låsa in kunder i deras lösningar så att folk som inte vill göra saker på deras sätt kan ända kommunicera med andra alla och utbyta information... Vilken utopi... men men allla har olika preferenser... jag hoppas som en tok att de (MS) kan acceptera standarder utan att lägga in sina egna utöknigar.Hund skrev: Man kan ju hoppas att dem klämmer åt dem riktigt hårt!![]()
OT. Vista är en hunds frukost (rant about vista(Windows Vista - a dog's breakfeast), på engelska) Finns det en bra översättning av rant. Och finns det någon som har provat att ändra en genväg i startmenyn som det beskrivs i artikeln?
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Microsoft skulle väl helst vilja ta över hela internet om de kunde. De kommer med sina lösningar och format, det värsta är att förr eller senare så är de standard. Som så många säger, de mer eller mindre tvingar folk att använda deras saker. När jag såg MSN i Linux så tänkte jag, suck. Kolla bara hur mycket på nätet som är i Windows media format till exempel.
Det märkliga är att även om deras saker i många fall är undermåliga och buggiga så lyckas de ändå förr eller senare bli någon slags standard.
Faktum är att Microsoft har makt, alldeles för mycket makt.
Det märkliga är att även om deras saker i många fall är undermåliga och buggiga så lyckas de ändå förr eller senare bli någon slags standard.
Faktum är att Microsoft har makt, alldeles för mycket makt.
Engelskt uppslagsordmcNisse skrev:Finns det en bra översättning av rant.Hund skrev: Man kan ju hoppas att dem klämmer åt dem riktigt hårt!![]()
rant
Svensk översättning
gormande {vanligen nedsättande} (substantiv)
Engelskt uppslagsord
rant
Svensk översättning
orera; skälla och gorma {vanligen nedsättande} (verb; intransitivt)
Exempel
rant and rave---skälla och gå an
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!