Shockwave

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
Svento
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Shockwave

Inlägg av Svento »

Finns det verkligen inget insticksprogram eller nåt som gör det möjligt att spela shockwave-filer? Irriterande att behöva stänga av och öppna XP när man kommer till en sån sida. Senast jag gjorde det höll jag dessutom på att inte få igång internetuppkopplingen igen när jag kom tillbaka till Ubuntu...
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: Shockwave

Inlägg av Konservburk »

Svento skrev:Finns det verkligen inget insticksprogram eller nåt som gör det möjligt att spela shockwave-filer?
Jag har för mig att gnash klarar av äldre sockwave-filer. Ett annat alternativ är att installera den officiella spelaren från adobe via wine.
Användarvisningsbild
Svento

Inlägg av Svento »

Jag har aldrig fått nånting över huvud taget att fungera i Wine förutom Firefox och Spotify. Jag lyckades visserligen installera Shockwave, men jag kan fortfarande inte spela såna filer.
Användarvisningsbild
Svento

Inlägg av Svento »

Jag hittade det där Gnash i Synaptic och installerade det, men det hjälpte inte.
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

Svento skrev:Jag hittade det där Gnash i Synaptic och installerade det, men det hjälpte inte.
Vilket paket installerade du? Paketet "gnash" är en separat spelare för äldre swf-filer. Paketet "browser-plugin-gnash" är motsvarande plugin till webbläsaren. Sen är det föstås inte alls säkert att detta fungerar för dig eftersom gnash som sagt bara klarar av äldre swf-filer.
Användarvisningsbild
Svento

Inlägg av Svento »

Jag installerade båda, men när jag öppnar Tillägg i Firefox finns inget som tyder på att jag har det. Det finns inte listat under Insticksmoduler.
Skriv svar

Återgå till "Internet"