Ja, men om du har tagit bort adressen som var fel så kommer ju inte paket som ingår i den att uppdateras. Nu när du säger det så tror jag att jag har varit med om samma sak när jag använde getdeb-förrådet någon gång. Det kanske finns någon i forumet som kan bekräfta/dementera detta? Är det getdeb som ger varningar om purple-paket när man uppdaterar?
Saken är den att om du har bockat ur förrådet så kommer Ubuntu antingen att INTe updatera just dom paketen eller så kommer Ubuntu att uppdatera paketen från Ubuntus vanliga förråd. Jag tror inte Ubuntu uppdaterar libpurple-paketen nu, eller gjorde det det?
Helt klart ingår ju uppdateringar för Pidgin i getdeb:
http://www.getdeb.net/software/Pidgin
Jag tror att Ubuntu varnar för att paketen inte kommer från en pålitlig källa eller något. Jag tror att getdeb innehåller moddade varianter av Ubuntus vanliga libpurple-paket och att paketen i getdeb kanske inte är verifierade vilket gör att Ubuntu varnar när du försöker installera paketen. Jag tror inte det är något allvarligt fel eftersom paketen kommer från getdeb men det är värt att kolla upp.