Hej.
Lyckas inte komma in på Fsk utan får bara samma meddelande... Har ringt dem och enligt deras tekniker är det inget fel på deras hemsida utan på Telias E-legitimation, vilket verkar märkligt när detta meddelande kommer från deras sida...
Säker anslutning misslyckades
Ett fel uppstod under anslutning till auth2.forsakringskassan.se.
Den andra SSL-parten kunde inte förhandla fram en acceptabel uppsättning säkerhetsparametrar.
(Felkod: ssl_error_handshake_failure_alert)
Sidan du försöker se kan inte visas eftersom den mottagna datans autenticitet inte kan verifieras.
Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem. Du kan även använda kommandot i Hjälp-menyn för att rapportera in problemet med webbplatsen.
Försäkringskassan hemsidan med 11.04 och Ff 4
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Försäkringskassan hemsidan med 11.04 och Ff 4
Det är faktiskt Telias fel eller rättare sagt.. du har troligen inte installerat det rätt. Ditt certifikat är en nyckel och när den inte fungerar/finns eller är giltig så får du "Den andra SSL-parten kunde inte förhandla fram en acceptabel uppsättning säkerhetsparametrar" och släpps inte in. Att supporten hos Telia inte känner till detta felmeddelande står över min logic.. ett väldigt vanligt "fel" hos användare. Inte bara Linux. Så nästa gång du försöker kontakta en support ska du försöka stå på dig lite. Det är deras uppgift att veta sånt här.
Det du måste göra är att fixa ett giltigt certifikat.. vilket du gör på Telias sida eller via NetID applikationen. Hur du exakt går tillväga i Ubuntu vet jag inte.
Du kan via Firefox även se om du har ett giltigt cert inläst.. Inställningar > Avancerat > Kryptering > Visa certifikat > Dina certifikat. Är det tomt har du inget certifikat installerat.
Det du måste göra är att fixa ett giltigt certifikat.. vilket du gör på Telias sida eller via NetID applikationen. Hur du exakt går tillväga i Ubuntu vet jag inte.
Du kan via Firefox även se om du har ett giltigt cert inläst.. Inställningar > Avancerat > Kryptering > Visa certifikat > Dina certifikat. Är det tomt har du inget certifikat installerat.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Försäkringskassan hemsidan med 11.04 och Ff 4
Vet inte om det har något samband med ditt problem men jag får ett annat felmeddelande hos mig.
Omförhandling är inte tillåtet på den här SSL-sockeln.
(Felkod: ssl_error_renegotiation_not_allowed)
Dock har jag inte problemet hos Försäkringskassan, där på Apoteket och Skatteverket fungerar men på Transportstyrelsen kommer jag inte in utan får felmeddelandet.
Omförhandling är inte tillåtet på den här SSL-sockeln.
(Felkod: ssl_error_renegotiation_not_allowed)
Dock har jag inte problemet hos Försäkringskassan, där på Apoteket och Skatteverket fungerar men på Transportstyrelsen kommer jag inte in utan får felmeddelandet.