Linux Mint forum varmkör.

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Linux Mint forum varmkör.

Inlägg av Pink Panther »

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Linux Mint forum ligger nere på grund av överbelastning, för många besökare. Jag väljer att skratta. Det förmodligen den största framgång Linux Mint någonsin har haft historiskt. Alla kontakter/så kallade experter säger att det här är en historisk händelse. De brukar använda sig av "30 dagars resultat" från "DistroWatch.com". De anser att "30 dagars resultat" visar upp en förhållandevis rättvis bild av det rådande läget. Även om en del har invändningar mot "DistroWatch.com" statistik. Linux Mint är 1, "The Winner Takes It All"

En i mina ögon "hobby dist" Linux Mint med nästan inga resurser alls mer än frivilliga bidrag sopar banan med Ubuntu.

Vad har Ubuntu inte lyckats med?

Tycker du att Ubuntu lyssnat på sina användare?

***/Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Linux Mint forum varmkör.

Inlägg av HakanS »

Pink Panther skrev:Linux Mint forum ligger nere på grund av överbelastning, för många besökare. Jag väljer att skratta. Det förmodligen den största framgång Linux Mint någonsin har haft historiskt. Alla kontakter/så kallade experter säger att det här är en historisk händelse.
Vad är det som är en historisk händelse? Att Linux Mint forum ligger nere på grund av överbelastning? Vilka experter refererar du till?
Pink Panther skrev:De anser att "30 dagars resultat" visar upp en förhållandevis rättvis bild av det rådande läget. Även om en del har invändningar mot "DistroWatch.com" statistik. Linux Mint är 1, "The Winner Takes It All"
Statistiken på distrowatch.com säger ingenting om hur många som använder resp. distribution. Den visar bara hur många ip-adresser som har varit inne på distributionens sida på distrowatch.com (exempelvis http://distrowatch.com/table.php?distribution=ubuntu).
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Arch Linux som har avsevärt mindre resurser än Mint sopar ändå banan med Mint. Vad har Mint inte lyckats med?

Tycker du att Mint lyssnat på sina användare? ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Ja! Det är som du skriver "Hund". Det beror på vem du ställer frågan till och hur du ställer frågan. All respekt för "Arch Linux". Ett utmärkt OS som absolut förtjänar mer uppmärksamhet. Men är i dagsläget lite för avancerat för den genomsnittliga datoranvändaren. Men är i grunden inte svårt att använda när väl Arch Linux är på plats i datorn.

Vad jag saknar med Ubuntu är följande. Den krassa sanningen idag är att ingen orkar ta reda på saker eller läsa instruktioner. De vill installera och sedan skall allt fungera. Det erbjuder inte Ubuntu. Därför finns ett behov av Linux Mint, Zorin och Pinguy OS. Den dagen Ubuntu motsvarar eller uppfyller de här kraven som finns i vårt samhälle 2011. "enkelhet" och "orkar inte tänka" finns det inget behov eller framtid för nämnda distar.

Ärligt talat tycker jag ibland synd om användarna som med öppna ögon testar Ubuntu. Jag vet inte hur många gånger jag velat skriva följande. Är du mella 20 - 30 gillar spel och har bra resurser i datorn installera "Pinguy OS standard" så funkar allt från början. Vill du anpassa ditt OS, men vill ändå att allt skall fungera från början. Installera Pinguy OS Mini. Är du en standard/normal användare installera Linux Mint eller Zorin så funkar allt från början.

Allt det här skall Ubuntu erbjuda från början. Det finns ingen anledning att andra skall behöva utföra vad Ubuntu inte utför i standard utförande. För alla distar jag nämner är i grunden Ubuntu till minst 90 %.

Så grunden anser jag att det inte finns något existensberättigande för nämnda distar. Men så länge inte Ubuntu gör rätt eller motsvarar behovet av enkelhet så blomstrar nämnda distar.

För den krassa sanningen är följande: Jag vill trycka på en knapp sedan skall det fungera. Jag orkar inte lägga ner någon tid på att felsöka eller fråga. Annars är det sjukt dåligt.

***/Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"