Ingen använder MSN längre ...

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Ingen använder MSN längre ...

Inlägg av nicefinger »

Ibland loggar jag in med Pidgin och kollar läget. Verkar aldrig vara nån annan inne numera, alla verkar nöja sig med Facebook.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ingen använder MSN längre ...

Inlägg av revoltism »

Nä.. och bra är väl det. Har aldrig gillat MSN ändå men varit tvungen att använda det. Kör Skype och Empathy(facebook,msn,irc) numera.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

nicefinger skrev:Ibland loggar jag in med Pidgin och kollar läget. Verkar aldrig vara nån annan inne numera, alla verkar nöja sig med Facebook.
Min umgängeskrets har också slutat med msn... faktum är att de verkar ha slutat med internetkontakt överhuvudtaget. Så kan det gå.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Dockland
AVREGISTRERAD
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Dockland »

Det stämmer här också. Jag har msn, men är sällan där, samma med mina vänner. Facebook killed the IM-star :)
Användarvisningsbild
Kirill
Kontakt:

Inlägg av Kirill »

MSN vad var det nu igen? Ahaaaa, ni menar den där tjänsten... Jepp den är död sen länge länge sen hos mig! ;D
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
m!rage

Inlägg av m!rage »

Kan nog ligga något i det. Fast mina nördkompisar har sedan länge gått över till Steam som fungerar mycket bättre (åtminstone om alla kör Windows, har supersnabbt bredband och startar det tillräckligt ofta för att det inte ska hänga sig medan alla uppdateringar tankas ner).
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag var nästintill tvungen att skaffa ett msn-konto i pidgin eftersom en del kompisar bara vill använda detta.
Själv började jag med icq men det är helt avvecklat sedan några år. Nu är det främst jabber och msn som gäller. Föredrar förstås det första alternativet.
Facebook använder jag nästan inte alls, åtminstone är jag inte aktiv där.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Dockland
AVREGISTRERAD

Inlägg av Dockland »

b.l.a. empathy messenger funkar med Facebookchatt också. Det är nimt.
morpa
Översättare
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av morpa »

Mina hänger mest med jabber/xmpp genom gtalk, mindre och mindre msn. Pidgin använder jag vidare så länge Empathy inte fixat sitt OTR-stöd
BjHstad
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av BjHstad »

amsn i ubuntu funkar lika bra som msn i windows. har vänner, främst utomlands, som använder msn så det ligger kvar i min ubuntudator.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Christian Johansson »

BjHstad skrev:amsn i ubuntu funkar lika bra som msn i windows. har vänner, främst utomlands, som använder msn så det ligger kvar i min ubuntudator.
För mig har mottagning av offline-meddelanden slutat att fungera i amsn. Om någon skriver ett offline-meddelande till mig så ser jag det inte när jag öppnar amsn. Det fungerade förr men det slutade nog fungera med någon uppdatering. Därför loggar jag in i Microsofts webbläsarversion av Messenger för att se om det finns något offline-meddelande, stänger sedan det, och öppnar sedan amsn.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"