Jo, den dök upp imorse. Verkar som man gör en "Chromium" som är upp l version 12 eller 13 just nu. FF planerar även att komma ut med version 6 och 7 i årvulfgar skrev:Sådär, då kom firefox 5. Konstigt nog verkar alla mina tillägg funka fortfarande.

Jo, den dök upp imorse. Verkar som man gör en "Chromium" som är upp l version 12 eller 13 just nu. FF planerar även att komma ut med version 6 och 7 i årvulfgar skrev:Sådär, då kom firefox 5. Konstigt nog verkar alla mina tillägg funka fortfarande.
Hittade en bugg rapporterad på detta: indicator-multiload causes a memory leak in compiz when run under unityBowmore skrev:Compiz
Minnesläcka! Såg att den var uppe i ~2GB, startade om datorn och då var den nere på ~50MB men tickar sen som en klocka när det gäller att belägga minne.
Jo, det är mycket strul med Evo just nuvulfgar skrev:Även kalendern i Evolution strular, all gamml info försvinner.
Men som tur är så tar jag inte bort mailen från servern när jag kör via oneriric. Tror jag vet hur man fixar just detta problem men det löser isf inte ursprungsproblemet.Your message was sent, but an error occurred during post-processing.
The reported error was #Failed to append to mbox: ~/.local/share/evolution/mail/local#Sent:
Cannot get folder 'Sent': folder does not exist.
Appending to local 'Sent' folder instead.".
Att köra nattys ppa gnome3-team/gnome3 i oneiroc känns inte rätt.xeizo skrev:Jag kör även Gnome 3 och igår uppdaterades Gdm till 3+ vilket gjorde att det inte gick att logga in på något skrivbord via Gdm.
Ska du använda Gnome-shell rekommenderar jag att inte installera "över" Unity. Jag vet inte vad eller varför men Gnome-shell blir segare då. Själv installerade jag med en Minimal iso och min Gnome-shell install tar mindre minne än vad Unity gjorde och är riktigt stabil. Kan tänka mig att det är Compiz som ligger bakom och skuggar....xeizo skrev:Jag kör även Gnome 3 och igår uppdaterades Gdm till 3+ vilket gjorde att det inte gick att logga in på något skrivbord via Gdm.
Kdm går ju bara till KDE och Classic, och Classic är tveksamt om det går numera med alla Gnome 3-paket som finns även utan fulla Gnome 3.
Jag fick använda Grubs recovery-console(fungerade mycket bra) och installera lightdm, med den kommer jag i alla fall in i Gnome 3. Unity 3D/2D fungerar mindre bra. Men Gnome 3 fungerar i alla fall.
Angående Gnome 3, det ser ju smutt ut, men oj vad det är resurshungrigt jämfört med Unity. Det är tom mer buggigt och mindre stabilt, men det fungerar i alla fall hyggligt.
Kerneln var uppe i 2.6.39-3 igår, den fungerar bra.
Vad är det för problem?vulfgar skrev:samma strul med texten fortfarande
Inte! Jag har det kvar och det funkar. Har du installerat gnome-session-fallback?vulfgar skrev:dessutom fanns inte ubuntu classic kvar vid inloggningen
Då så, på spåret igenvulfgar skrev:Nu fannsclassic med som val.
Visserligen får jag dra igång compiz manuellt, men det är ju inte mycket att orda om.