Ubuntu 11.04 och Tele2 Gateway

Nätverkskort (även trådlösa), modem och bredbandsmodem
BjHstad
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ubuntu 11.04 och Tele2 Gateway

Inlägg av BjHstad »

Hej.
Har
sedan i höstas kört internet trådlöst via Tele2 Gateway och i U10.10, wubi, funkar det galant med min HP nx 6325
Det dök upp en uppgraderingsanmananing till 11.04, och jag installerade den.
Nu kommer jag plötsligt inte in i nätverket. Har kollat i min andra lappe, som fortfarande kör funkande 10.10 att jag skrivit i rätt inställningar. Nätverksikonen är helt tom och verkar inte nå några nätverk.
Har installerat hårdvarudrivrutin för mitt nätverkskort.
Hr kollat i lite trådar och försökt med wicd, som Peetra nänmde och jag har försökt installera firmware-b43 installer, enligt en annan tråd. Lika dött.
nån som har tips på lösning. Såg att broadcom kort verkar ha problem med 11.04
Nån som har förslag på lösning på problemet. eller kommer det nån uppgradering av drivrutiner, som passa 11.04 coh mitt kort.
Har ju windows i burken med och där funkar nätverket ypperligt. Tråkigt att måsta köra XP bara för det.

Tllägggas kan att internet med kabel från sagda gateway och mobilt bredband från tele2 funkar också. Bara nätverket som krånglar

EDIT: Ledsnade på att försöka få igång nätverket i 11.04. Installerade om till gamla 10an och allt gick bara igågn efter att ha installerat drivare för nätverkskortet, broadcom 'b43. Har i alla fall 11.04 på den stationära, där allt funkar kanon. laptopen är i alla fall mest toy-pc och resedator, så det får bli bra så här, tills jag kommer underfund hur det funkar i 11an

Återgå till "Internet"