Lånar tråden lite.
Kan man få bort launchern på något sätt?
Tänkte köra med Docky istället. Har googlat lite, men hittar inget vettigt svar.
Kan man ta bort launchern i Unity
Re: Unity och paneler?
Nej, du kan inte ta bort launchern.insept skrev:Kan man få bort launchern på något sätt?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Kan man ta bort launchern i Unity
Knoppade av tråden eftersom den då blir lättare att hitta och det kan finnas fler med samma fråga.
Bytte rubriken samtidigt.
/mod

Bytte rubriken samtidigt.
/mod
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Man kan ju alltid logga ut och välja "Ubuntu klassisk" vid inloggningen. Då kan man lägga till en docka. Jag kör med AWN och det fungerar som det ska. Men då tar man ju bort andra delar av Unity också.
// Peter
// Peter
Lite så den här frågeställaren rekommenderas i AskUbuntu som då svarade medGanymedes skrev:Man kan ju alltid logga ut och välja "Ubuntu klassisk" vid inloggningen.
I don't mean to be drastic. I like the search facility. I just don't like the launcher on the left side. (because I already use cairo dock).
- Ganymedes
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Nej, just det. Om det är andra delar av Unity som man vill behålla så är det kanske inget alternativ. Jag är en enkel man med enkla behov och har idag inga behov av några mer avancerade sökfunktioner. Jag har en liten netbook och använder bara ett fåtal program för enkel användning. Kanske finns det andra som inte heller har dom behoven, men uppskattar att ha en docka i nederkant av skärmen.Bowmore skrev:Lite så den här frågeställaren rekommenderas i AskUbuntu som då svarade medGanymedes skrev:Man kan ju alltid logga ut och välja "Ubuntu klassisk" vid inloggningen.I don't mean to be drastic. I like the search facility. I just don't like the launcher on the left side. (because I already use cairo dock).

// Peter