Tack alla

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
johnjensen
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Tack alla

Inlägg av johnjensen »

Efter att uppdaterat till Ubuntu 11.04 tycker jag att det nya skrivbordet är skräp och efter senaste uppdateringen verkar Gnome 2 försvunnit helt i valet av Loginskärm. Inte heller lyckades jag byta till GNOME 3. Fy vad buggit och låsningar man får trotts att min dator är byggd för Ubuntu 8.04 LS. Nu åker det sista Ubuntu ut från min tredje och sista dator.

Har nu gått helt över till Windows på alla datorer och dess brister som man i alla fall kan står ut med.

Tack för de 4 åren vi hade tillsammans och all hjälp jag fått!
ronnylov
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Tack alla

Inlägg av ronnylov »

Varsågod!

Men man måste inte köra Gnome. Har du kollat på KDE eller Xfce?
Finns även andra Linuxdistar som alternativ. Hellre det än Windows...
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

Nu skall vi inte överdramatisera de faktiska förhållandet. Kan du absolut inte få din dator att fungera med Ubuntu. Så finns Development Release: Linux Mint 11 RC med "GNOME 2.32, the traditional Linux Mint desktop layout". Du bör dock läsa http://blog.linuxmint.com/ avsnittet "Known problems":http://www.linuxmint.com/rel_katya.php Nu är det här en tidig test utgåva av "Katya". De här felen är åtgärdade om ett par veckor när "Katya" släpps på riktigt. Att återgå till Windows måste vara ett dåligt och inte genomtänkt beslut. Det finns alltid alternativ.

Kan vara trögt att nå Linux Mint Internet sidor. Det är för närvarande överhettat på alla fronter. Total rusning. Har aldrig skådat något liknade.

***/Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

Utanför ämnet: Tråden flyttad från "För nybörjare".
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Recordable »

Jag är fortfarande i chock över hur dålig denna release är. Inte blir det bättre av att allting går segt som sirap heller. Ljusår från mitt första Ubuntu.
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Recordable skrev:Jag är fortfarande i chock över hur dålig denna release är. Inte blir det bättre av att allting går segt som sirap heller. Ljusår från mitt första Ubuntu.
Ähh, med tanke på när du gick med så antar jag att du hade ett os med väldigt få program från början ;) Vad jag hör nuförtiden så är många tvärtom förvånade hur snabbt Unity är. Sedan beror lite på hårdvara också.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
m!rage

Inlägg av m!rage »

Det var inte så bra precis efter släppet (som vanligt), men efter ett par uppdateringar har det blivit mer stabilt hos mig. Det är sådant man får räkna med om man uppdaterar direkt.

@johnjensen:
Tråkigt att det är som det är, när det inte blev som det borde. Kanske finns det någon annan smak av GNU/Linux än just Ubuntu som passar dig bättre?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"