Tjenare! Har uppdaterat till 11.04 vilken bara ställt till med bekymmer.
Problemet just nu är att jag inte får till trådlösa bredbandet. Datorn hittar bredbandet, men det går inte att ansluta. Efter 2 minuter frågar den om ny nyckel för att ansluta. Ibland fungerar det om jag loggar in med 'ubuntu klassisk' och ansluter datorn trådbundet för att sedan ansluta till trådlösa och dra ur trådbundna. Men sedan efter omstart/viloläge/vänteläge kan jag inte ansluta igen.
Ubuntu.se vill att jag sänker krypteringen till WPA, men det ska väl ändå inte vara nödvändigt eftersom det fungerade problemfritt i Ubuntu 10.10?
Problem med trådlöst bredband
-
- Kirill
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Re: Problem med trådlöst bredband
Kan bli problem vid en uppdatering, och ibland är den enklaste lösningen dessvärre en helt ren installation!
Vad för utrustningar har du? D-link och Ubuntu går inte riktigt bra ihop, då D-link inte uppfattar det som Ubuntu skickar...
Vad för utrustningar har du? D-link och Ubuntu går inte riktigt bra ihop, då D-link inte uppfattar det som Ubuntu skickar...
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!
Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
-
Ja, det är D-link jag använder. Har hört att D-link kan vara svårt att använda i Ubuntu. Men jag tänkte inget mer på det eftersom det fungerat med de senaste versionerna av Ubuntu (10.04 - 10.10).
Eventuellt att jag har ett annat nätverkskort någonstans. Jag provar helt enkelt att byta, så återkommer jag.
Tackar för ett bra svar! Vänder man sig till en annan supportsida (inofficiella) för Ubuntu är det inte alls säkert att man får ett svar över huvudtaget när det gäller bredband.
Eventuellt att jag har ett annat nätverkskort någonstans. Jag provar helt enkelt att byta, så återkommer jag.
Tackar för ett bra svar! Vänder man sig till en annan supportsida (inofficiella) för Ubuntu är det inte alls säkert att man får ett svar över huvudtaget när det gäller bredband.
-
Alla problem lösta sen jag bytte nätverkskortet till något annat som inte hette D-link.
Kan nu äntligen utforska ett 11.04 som fungerar problemfritt!
Kan nu äntligen utforska ett 11.04 som fungerar problemfritt!