Har en dator just nu
1 st sata 80 gb med Windows 7
1 st sata 320 gb NTFS partionerad med allt som måste sparas
Nu till frågan, har läst att man kan köra Windows 7 som dualboot samt i Virtualbox? För jag behöver ibland komma åt funktioner och jag vill inte alltid reboota.
Men kan jag komma åt min NTFS disk med min ubuntu installation? Varför jag violl komma åt min NTFS disk är för att jag vill inte installera ett spel 2ggr för att kunna köra det under båda OS. Tex Warcraft.
eller måste jag göra om min NTFS disk? SKulle vilja till en början kunna ha kvar min NTFS disk och kunna läsa/skriva till den innan jag börjar gå över helt till linux
Tillägg:
Dualboot: Ubuntu / Windows 7
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Dualboot: Ubuntu / Windows 7
Intel COre 2 duo, 2gig ram - Gateway,FW,NAS,Airvideo,Backup2 (Ubuntu Server 11.04)
Intel Core 2 duo, 2 gig ram, Nvidia 8800GS, Dual monitor - Stationär Arbetsdator/test (Ubuntu 11.10)
Intel Core 2 duo, 1gig ram, Intel Grafik - XBMC HTPC (XBMC Live! ubuntu 11.04)
Intel Centrino Duo, 1 gig ram - Laptop,surf (Ubuntu 11.10)
Intel Core 2 duo, 2 gig ram, Nvidia 8800GS, Dual monitor - Stationär Arbetsdator/test (Ubuntu 11.10)
Intel Core 2 duo, 1gig ram, Intel Grafik - XBMC HTPC (XBMC Live! ubuntu 11.04)
Intel Centrino Duo, 1 gig ram - Laptop,surf (Ubuntu 11.10)
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Dualboot: Ubuntu / Windows 7
"Men kan jag komma åt min NTFS disk med min ubuntu installation?"
Svaret är Ja! I programförråden i Ubuntu finns ett program med namnet "NTFS-config" gui. Enligt uppgifter skall programmet vara användarvänligt. Har inte själv prövat programmet.
***/PP
Svaret är Ja! I programförråden i Ubuntu finns ett program med namnet "NTFS-config" gui. Enligt uppgifter skall programmet vara användarvänligt. Har inte själv prövat programmet.
***/PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah