I natt installerade jag ubuntu 11.04. Dom som jag var valde jag den nya modellen istället för den gamla. Det fanns ett alternativ i progressen. Min uddgradering kom från ubuntu själv och inget jag laddade hem och installerade.
Iaf så är jag rätt så nöjd med denna version förutom små saker som jag hakar mig upp på. För det första så är verktygsraden borta i alla öppna fönster. Alltså där det står Arkiv och liknande. Hittar ingenstans där jag kan få tillbaka den. På GIMP tex så kan jag numera inte ändra på nånting i och med att denna rad är borta. Kan inte inte ens Spara som och ändra filändelsen. Från tex .png till .jpg.
Kan inte heller använda mig av denna rad att klistra in bilder i mina olika mappar men numera kan jag iaf högerklicka och och sen välja klistra in.
Sen klickade jag bort en "Flik" (kallar den så för jag vet inte vad den heter), iaf om jag går in i Bilder-mappen så fanns det förut en ram/ruta/flik på vänster sida där det står alla dom olika mapparna såsom datorn, minneskort och dom olika mapparna bilder, video och sånt. Vet ni vilken jag pratar om?
Snälla hjälp mig för jag är helt novis på detta. Kan ju inte ens söka för jag vet ju inte en vad det är jag skall söka efter. Vad det heter alltså så jag skulle få söka ihjäl mig innan jag hittade det jag letade efter. Så snälla kom med bra förslag.

// Den gamla kärringen.