Ipod Touch 4G Ubuntu 10.10 Clementine

Problem med att spela musik, film osv.
AlSimmons

Ipod Touch 4G Ubuntu 10.10 Clementine

Inlägg av AlSimmons »

Hej!
Detta blir mitt första inlägg här på forumet som nybliven linux-användare. Hittills har linux överträffat alla mina förväntningar då jag, likt många andra, vart skeptisk i början inför alla koder. Jag har nu börjat vänja mig och känner mig därför redo att tämja besten. Därav mitt första problem.

Jag har sökt runt i olika trådar men tycks inte hitta någon lösning som passar mitt behov. Om du som läsare känner till liknande tråd får du gärna hänvisa mig dit.

Mitt problem lyder som följer:
Jag tycks inte få min Ipod Touch 4G iOS 4.1 att synka med, i mitt fall framförallt Clementine. Jag har förstått att man ska använda ifuse men jag kopplar inte riktigt hur. Efter mycket pill har jag så fått in enhetsikonen i Clementine men där står den som (4.2 GB) och det går inte att lägga in musik på den.

Andra program jag installerat är bland andra libgpod.

Har även läst att andra program som tex Banshee kanske skulle fungera bättre men envis som jag är vill jag gärna få det att fungera med Clementine.

PS. Jag får upp iPoden som ikon på skrivbordet och kan där komma åt bilderna/filmerna, det är alltså musiken som är problemet.

//Al Simmons
Bilagor
Namnlös.gif
Namnlös.gif (17.53 KiB) Visad 1077 gånger
AlSimmons

Re: Ipod Touch 4G Ubuntu 10.10 Clementine

Inlägg av AlSimmons »

Ni kan låsa/ta bort denna tråd då problemet är löst i nya updateringen 11.04 Natty. Allt fungerar nu perfekt!

Använder förövrigt Gnome 2.32.1

//Al Simmons
Bilagor
Namnlös.gif
Namnlös.gif (18.13 KiB) Visad 1048 gånger
Bowmore

Re: Ipod Touch 4G Ubuntu 10.10 Clementine

Inlägg av Bowmore »

Kan säkert vara värdefull info för någon annan så markerade tråden som löst ;)
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"