Frågan är varför jag alls skall tvingas till att bli medlem på LP! JAG VILL INTE!!! Och jag ser inte någon nytta med det heller.mcNisse skrev:Klart det är skillnad på folk. Det vore urtrist om alla vore likadanna...![]()
Men jag förstår inte kritiken. Det har ju varit klart länge att röstningen skulle ske på launchpad och att man ska vara medlem i loco-gruppen där för att få rösta, http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 54#p428254
Anslaget om rösningen däremot kanske borde ha varit klarare på den punkten, men det var inget jag tänkte på... och nu är det ju lite sent att hinna ändra på det.
Anser det som fullständigt onödigt. Jag är sedan rätt lång tid medlem i detta forum och vi har röstat här tidigare. Frågan rör ju forumet och inte LP. Varför skall vi då skickas iväg "utomlands" för att göra något vi precis lika lätt (lättare) kan göra lokalt?.
Jag tycker nog att eftersom vi har en röstningsfunktion, så skall vi utnyttja den.
Förenkla! Inte försvåra! Inte vad som verkar vara nyckelordet för dagen - jag vet.....
Och tvinga för farao inte folk till att bli medlemmar i något de inte vill bli medlemmar i! Det kallar jag toppstyrning och avsaknad av vilja att verkligen ta reda på var medlemmarna här vill.
Medlemmarna är här! Inte någonstans i yttre rymden.
Som en jämförelse - jag går t.ex. aldrig in till grannen i porten bredvid för att få reda på vad husbandet anser om sakernas tillstånd. Jag frågar honom på plats.
Men andra kanske gör annorlunda. Vad vet jag??

Å andra sidan så inser jag att ju färre som röstar annorlunda mot vad man själv tycker, desto färre finns det att dividera med. Om man drastiskt minskar antalet deltagare och intresserade, så är ju chansen för att man får mindre mothugg i diskussioner.
Ledsen, men det här liknar mer och mer en "Handbok i hur man mördar ett forum"