Hur röstar man på launchpad?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hur röstar man på launchpad?
Följde länken som Peetra hade i en tråd men förstår inte hur jag röstar på TC/TL?
(Jag är inloggad på launchpad)
(Jag är inloggad på launchpad)
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Hur röstar man på launchpad?
Är det medlem i vårt LoCo på LP?
Tror det finns ett val att ansöka om medlemsskap på sidan https://launchpad.net/~ubuntu-se
Medlemmar måste godkännas först, men det finns inga krav för att bli medlem.
Tror det finns ett val att ansöka om medlemsskap på sidan https://launchpad.net/~ubuntu-se
Medlemmar måste godkännas först, men det finns inga krav för att bli medlem.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- ZX Spectrum
Att det ska vara så förbannat jobbigt att rösta. Var bättre som det var förut när man röstade i forumet.
Jag får nog avböja att rösta denna gången i så fall.

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- Grön Göling
- Städsegrön
....och såsom varande "en andra klassens medborgare/forummedlem", en så'n som inte inser varför jag skulle behöva vara medlem på LP för att anses som fullgod och därmed röstberättigad medlem här, så kan jag bara hålla med i
Man lär sig att det är skillnad på folk och folk....tydligen.ZX Spectrum skrev:Att det ska vara så förbannat jobbigt att rösta. Var bättre som det var förut när man röstade i forumet.![]()
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- mcNisse
Klart det är skillnad på folk. Det vore urtrist om alla vore likadanna...
Men jag förstår inte kritiken. Det har ju varit klart länge att röstningen skulle ske på launchpad och att man ska vara medlem i loco-gruppen där för att få rösta, http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 54#p428254
Anslaget om rösningen däremot kanske borde ha varit klarare på den punkten, men det var inget jag tänkte på... och nu är det ju lite sent att hinna ändra på det.

Men jag förstår inte kritiken. Det har ju varit klart länge att röstningen skulle ske på launchpad och att man ska vara medlem i loco-gruppen där för att få rösta, http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 54#p428254
Anslaget om rösningen däremot kanske borde ha varit klarare på den punkten, men det var inget jag tänkte på... och nu är det ju lite sent att hinna ändra på det.
- vulfgar
- ung forumnörd
Det är så ibland, att man blir lite hemmablind. Självklart borde jag informerat bättre om detta i samband med att omröstningen startades, men tyvärr tänkte jag inte alls på det.
Att omröstningens kulle ske på LP bestämdes på LoCots IRC-möten den 2 mars och ett par av anledningarna till att lägga omröstningen där istället för här i forumet är att omröstningsfunktionen på LP är bättre. Tex så kan ingen se resultatet innan omröstningen är avslutad, det är enklare att hålla kontroll över att inte samma person röstar flera gånger. Det är också smidigare att lägga upp omröstningarna i förväg och att bestämma exakt när dom ska starta och avslutas. Avsikten var alltså inte att krångla till det hela.
Att omröstningens kulle ske på LP bestämdes på LoCots IRC-möten den 2 mars och ett par av anledningarna till att lägga omröstningen där istället för här i forumet är att omröstningsfunktionen på LP är bättre. Tex så kan ingen se resultatet innan omröstningen är avslutad, det är enklare att hålla kontroll över att inte samma person röstar flera gånger. Det är också smidigare att lägga upp omröstningarna i förväg och att bestämma exakt när dom ska starta och avslutas. Avsikten var alltså inte att krångla till det hela.

Varför röstar man på launchpad?
Lite krångligt var det att rösta. Jag är osäker på om jag gjort det, faktiskt
Hur ser man det?

Hur ser man det?
- mcNisse
Logga in och klicka på valet. Står det You must enter your vote key har du röstat. Annars väljer du ett alternativ och så får du en röstnyckelHylas skrev:Lite krångligt var det att rösta. Jag är osäker på om jag gjort det, faktiskt![]()
Hur ser man det?

Bra! Då har jag röstat. Tack för hjälpen mcNissemcNisse skrev:Logga in och klicka på valet. Står det You must enter your vote key har du röstat. Annars väljer du ett alternativ och så får du en röstnyckelHylas skrev:Lite krångligt var det att rösta. Jag är osäker på om jag gjort det, faktiskt![]()
Hur ser man det?

- vulfgar
- ung forumnörd
Delade tråden eftersom diskussionen bytte fokus. Avknoppningen finns här http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=53672