Jag har ett antal olika ftp servrar som bokmärken under platser.
Problemet är att när man ska ansluta så får man oftast ett felmeddelande om att det inte går (minns inte exakt vad det står)
Det man får göra är att brova om och om igen, efter ett antal försök fungerar det.
Samma sak gäller om man ansluter till plats direkt utan bokmärke, trodde först att det var nåt med bokmärkena, men det verkar det inte vara.
Riktigt irriterande, vad kan detta bero på?
Svårt att ansluta till ftp server
Re: Svårt att ansluta till ftp server
Använder du dyndns eller någon annan tjänst för dynamiska ip? Då kanske du ip-adresserna inte har hunnit uppdateras och därför når du inte dina ftp-adresser?
Har du testat en annan ftp-klient? Det kanske är något knas just med din ftp-klient? Testa med Filezilla, gFTP eller Nautilus? Hur fungerar det då?
Har du testat en annan ftp-klient? Det kanske är något knas just med din ftp-klient? Testa med Filezilla, gFTP eller Nautilus? Hur fungerar det då?
Nej, jag använder ingen sådan tjänst, de flesta är till webhotell.
Jag har inte testat med någon annan klient i Ubuntu, men i Windows fungear det utan problem, även i Virtual Box i Ubuntu.
Tyckte det var så otroligt smidigt att bara ansluta via platser och bokmärken, i stället för att hålla på med andra program, fungerar mycket bättre än allt jag testat i Windows, när den väl ansluter...
Och det är ju inte så att jag behöver vänta mellan försöken, utan jag bara provar om och om igen, efter några försög så går det.
Tänkte prova nu och berätta vad det står i felmeddelandet, men naturligtvis så fungerar det då...
Jag har inte testat med någon annan klient i Ubuntu, men i Windows fungear det utan problem, även i Virtual Box i Ubuntu.
Tyckte det var så otroligt smidigt att bara ansluta via platser och bokmärken, i stället för att hålla på med andra program, fungerar mycket bättre än allt jag testat i Windows, när den väl ansluter...
Och det är ju inte så att jag behöver vänta mellan försöken, utan jag bara provar om och om igen, efter några försög så går det.
Tänkte prova nu och berätta vad det står i felmeddelandet, men naturligtvis så fungerar det då...
Jag frågar mest om det fungerar med en annan ftp-klient i Ubuntu eftersom det säger en del om felet ligger i den ftp-klient som du använder eller om felet beror på någonting helt annat.
Jo... Och felet ligger antagligen i klienten... Eller Ubuntu på nåt sätt.ubot skrev:Jag frågar mest om det fungerar med en annan ftp-klient i Ubuntu eftersom det säger en del om felet ligger i den ftp-klient som du använder eller om felet beror på någonting helt annat.
Nu så...
Felmeddelandet man får är:
DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Message did not receive a reply (timeout by message bus)
Felmeddelandet man får är:
DBus error org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Message did not receive a reply (timeout by message bus)