Ubuntu 10.10 Programcentralen fungerar inte

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Thingol
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Ubuntu 10.10 Programcentralen fungerar inte

Inlägg av Thingol »

Hejsan på er

Har just uppdaterat till Ubuntu 10.10 och så fort jag vill installera nåt från Programcentralen får jag följande felmeddelande

"Ett ohanterat fel inträffade
Det verkar finnas ett programmeringsfel i aptdaemon, programvaran som låter dig installera/ta bort program och för att genomföra andra relaterade åtgärder för pakethantering. Rapportera detta fel på http://launchpad.net/aptdaemon/+filebug och försök igen."

Är det nån därute som kan hjälpa mej. Har försökt ett par varianter via Google men inte lyckats.

Tackar
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Ubuntu 10.10 Programcentralen fungerar inte

Inlägg av Pink Panther »

Välkommen till forumet!

Är du osäker på terminalen. Så undvik terminalen. Men jag misstänker att det blivet något fel vid din uppdatering till Ubuntu 10.10.

Det här felet skall vara fixat. Har du någon kunskap om terminalen? Kan du köra följande.

Kod: Markera allt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get -f install && sudo apt-get --fix-missing install && sudo apt-get clean && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get dist-upgrade && sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremove
Klistra in ovanstående i terminalen. Enter/ange lösenord. Det är möjligt att du får frågor. I de allra flest fall kan du svara Yes (Y) på frågorna. Men läs. Är du osäker. Kan du välja alternativet behåll gällande/nuvarande konfiguration.

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Thingol
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Ubuntu 10.10 Programcentralen fungerar inte

Inlägg av Thingol »

Det där verkade funka...tack för hjälpen...
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"