En lustig grej händer mig när jag ska ändra storlek på fönstren... När jag för pekarn ner mot ett hörn i ett omaximerat fönster, så blir pilen en sån där "ändra-storlek-pil", precis som den ska. Däremot, när jag klickar för att börja dra i fönstret, så får jag upp en meny, samma som man får om man trycker på menyknappen i titelraden, eller om man högerklickar däromkring. Nu kommer ju i och för sig det rätt alternativet upp där i menyn, d v s "ändra storlek", men det blir lite bökigare. Framför allt är det underligt. Jag har ingen aning om varför det har blivit så eller hur jag ska ändra tillbaka.
Nån som vet?
Hela ramen har blivit titelrad...
Re: Hela ramen har blivit titelrad...
Om du växlar till ett annat tema, fungerar det då som det ska? Jag undrar om problemet är kopplat till ett speciellt tema?
- Svento
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Det visade sig att när jag minskade knapparnas höjd i Metacity-skriptet till ett värde under 7 så uppstod problemet. Nu är problemet löst men jag får leva med en fetare titelrad än jag vill ha.
Aha. Det var en lustigt att det blev så.Svento skrev:Det visade sig att när jag minskade knapparnas höjd i Metacity-skriptet till ett värde under 7 så uppstod problemet. Nu är problemet löst men jag får leva med en fetare titelrad än jag vill ha.