Källa: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=60&t=69737
"I must agree with you that Ubuntu users over there don't like us mint users all that much"
Jag misstänker att det är en del Mint användare som befinner sig i den här gemenskapen.
Vi har faktiskt ett lokalt "officiellt godkänd svensk gemenskap/mötesplats/forum" som behöver få lite fart under galoscherna.
"Som ni kanske sett så organiseras sedan ett tag Linux Mint i “Local Communities” och vi är den officiella svenska".
"There are 16 local Linux Mint communities across the World":
Den officiellt godkända svenska mötesplatsen är http://linuxmint.se/
***/Pink Panther
"Mint users on Ubuntu forums".
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
"Mint users on Ubuntu forums".
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Re: "Mint users on Ubuntu forums".
Tack för infon!
Är du medlem på linuxmint.se?
Är du medlem på linuxmint.se?
Jag tycker det hade varit bättre med en Linux Mint-avdelning i det här forumet än ett helt eget forum. Linux-gemenskapen är inte tillräckligt stor i Sverige för massor av småforum och Mint är så snarlikt Ubuntu att jag tycker Mint-frågor passar bra in här också. Men det är bara vad jag tycker...
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nej! Nej! Aldrig någsin livet "medlem". Jag är inte medlem i ett forum som har så starka band till Ubuntu.se som linuxmint.se har. Det skulle inte falla mig in. Men jag var ganska road av aktiviteten på linuxmint.se efter den här tråden. Det var så patetiskt, det var full rulle i torpet. :-)
Det var kravallstaket och farbror Rune.K i fronten för styrkorna. " "You made my day" :-)
Vilken inverkan och makt jag har. Ibland är det inte lätt. Jag måste trösta.
Men de blir säkert lättar imorgon.
Jag bara ler :-) :-) och gap skrattar.
Tillbaka till allvaret.
Ditt förslag är bra "ubot". Om vi tittar internationellt fungerar det hur bra som helst mellan Ubuntu användare och Linux Mint användare. Alla är hjälpsamma och vänliga.
//PP
Det var kravallstaket och farbror Rune.K i fronten för styrkorna. " "You made my day" :-)
Vilken inverkan och makt jag har. Ibland är det inte lätt. Jag måste trösta.
Men de blir säkert lättar imorgon.
Jag bara ler :-) :-) och gap skrattar.
Tillbaka till allvaret.
Ditt förslag är bra "ubot". Om vi tittar internationellt fungerar det hur bra som helst mellan Ubuntu användare och Linux Mint användare. Alla är hjälpsamma och vänliga.
//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah