Hej undrar om någon vet om det genom något program kan göra samma inställningar som man kan göra i vista när man har elo-touchscreendriver installerat dvs. man får bredare drag/scroll-lister större stänga-ner X större
minimera maximera symboler och helst att det går att verkställa för alla program
kör ubuntu 10.10
anpassning av skrivbord o program för touchscreen
Re: anpassning av skrivbord o program för touchscreen
Jag har aldrig hört talas om det du pratar om MEN jag googlade lite och hittade det här: https://help.ubuntu.com/community/EloTouchScreen
tack kan vara en bit på vägen mot målet
Ja, jag har tyvärr inget bättre förslag. Det är om någon annan i forumet har ett svar på din fråga.op11en skrev:tack kan vara en bit på vägen mot målet
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag har provat med flera olika pekskärmar i Ubuntu genom åren. vad jag kan komma ihåg så fungerade de allihop, men alltid var det problem med kalibreringen.
guiden Ubot gav dig ser bra ut. den fanns ej när jag provade senast.
guiden Ubot gav dig ser bra ut. den fanns ej när jag provade senast.
fungerar bra gör den så det är inte drivrutiner jag behöver utan möjligheter att anpassa programfönster storlek;knappar att stänga ,draglister etc. när man installerar elointellitouch i vista behöver man bara trycka på en knapp
i drivrutinens medföljande program för att få det jag vill ha att jag nu försöker fä till desamma i ubuntu 10.10 beror på följande Intel D510MO mini-itx i en liten mini pc typ bildator ubuntu startar och stänger ner mycket snabbare
och flyter mycket bättre när den används men idealet är att kunna styra allt
jag menar allt med en fingertopp på skärmen.
tangentbordet "onbord"
verkar hitills vara bäst tror jag nästan testat alla som finns till ubuntu
men i vista och för all del även på en del mobiler finns möjligheten att skriva med fingret på skärmen och programmet känner av och med ett knapptryck klistrar in det i ordbehandlingsprogrammet
högerklick har jag kommit på att man kan ställa in i muskontrollen så att man bara behöver håller kvar fingret en liten stund och sedan släppa så öppnas högerklickmenyn
men största problemet är draglister och att scrolla i menyer meningen med touchskärm tycker jag är att man kan göra allt med en eller flera fingertoppar annars finns ju typ "Gyration air mouse"
http://alatest.se/produkttester/tangent ... 880440,90/
men ♠
i drivrutinens medföljande program för att få det jag vill ha att jag nu försöker fä till desamma i ubuntu 10.10 beror på följande Intel D510MO mini-itx i en liten mini pc typ bildator ubuntu startar och stänger ner mycket snabbare
och flyter mycket bättre när den används men idealet är att kunna styra allt
jag menar allt med en fingertopp på skärmen.
tangentbordet "onbord"
verkar hitills vara bäst tror jag nästan testat alla som finns till ubuntu
men i vista och för all del även på en del mobiler finns möjligheten att skriva med fingret på skärmen och programmet känner av och med ett knapptryck klistrar in det i ordbehandlingsprogrammet
högerklick har jag kommit på att man kan ställa in i muskontrollen så att man bara behöver håller kvar fingret en liten stund och sedan släppa så öppnas högerklickmenyn
men största problemet är draglister och att scrolla i menyer meningen med touchskärm tycker jag är att man kan göra allt med en eller flera fingertoppar annars finns ju typ "Gyration air mouse"
http://alatest.se/produkttester/tangent ... 880440,90/
men ♠