Ubuntu 10.10 Thomson 789vn port forwarding

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
skazzi
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Ubuntu 10.10 Thomson 789vn port forwarding

Inlägg av skazzi »

Tja helt plötsligt utan anledning bestämde mitt Delurge sig för att hindra andra att connecta mig. Så tänkte köra en port forwarding på den port jag använder men vete fasen hur jag ska göra för att genomföra projektet :P

För er som inte vet så är jag total noob på linux så idiotförklara mig gärna så jag förstår ^^
Användarvisningsbild
gruble
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Ubuntu 10.10 Thomson 789vn port forwarding

Inlägg av gruble »

Logga in på den med webläsaren, skriv 192.168.1.254 i adress-fältet. user: Administrator pass: blankt.

(Kan vara annan ip om ändrad och user: Administratör eller u=admin p=admin)
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
skazzi
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Ubuntu 10.10 Thomson 789vn port forwarding

Inlägg av skazzi »

gruble skrev:Logga in på den med webläsaren, skriv 192.168.1.254 i adress-fältet. user: Administrator pass: blankt.

(Kan vara annan ip om ändrad och user: Administratör eller u=admin p=admin)
tack.

men av nån anledning så får jag fortfarande upp ett meddelande i delurge: Inga inkommande anslutningar. har öppnat samma port som delurge använder och har öppnat portarna för rätt data. Har även kollat på port forwarding o har följt den guiden till punkt och pricka.
Skriv svar

Återgå till "Internet"