Backup av Home. Funkar det mellan versioner...

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
MagnaWolf
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Backup av Home. Funkar det mellan versioner...

Inlägg av MagnaWolf »

Hej.
Detta kanske är en dum fråga men jag undrar om man kan ta en backup på sin Home-mapp under KDE och använda den i Gnome. Alltså om jag kan använda den om jag går från Kubuntu till Ubuntu?
Användarvisningsbild
RicchiH
Kontakt:

Re: Backup av Home. Funkar det mellan versioner...

Inlägg av RicchiH »

Jag är inte säker på vad du menar med just hemmappen.

Om du endast vill ha dina egna privata filer så funkar det utan problem.
Däremot om du även syftar på alla inställningsfiler till de program du installerat är det inte lika självklart längre.

Det är ju inte samma program för tex mail och så om man går från kde till gnome.
MagnaWolf
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av MagnaWolf »

Det är mina personliga filer det gäller. Men jag förstår vad du menar. Det blir nog så att jag bara flyttar över dom till en extern disk då. Tack för informationen.
ronnylov
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ronnylov »

Olika program har separata inställningsfiler så det orsakar inga problem att flytta över dem. Eftersom man kan köra både KDE och Gnome som olika sessioner i samma installation så kan ju allting lagras i samma personliga mapp.

Undrar också varför du inte bara installerar ubuntu-dekstop? Man behöver inte installera om sin dator för att byta från KDE till Gnome.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"