Skype ikonen hamnar uppe till höger på vänster skärm, men där passar den bra.
Bara jag kan lägga lite egna bilder på några launcher startare nu så

Jo kollar man ccsm så är det då en sk "Urgent Animation", jag kan inte hitta nåt om irssi så någon måste då fila en bugg för att ev få en sådan funktion._ZoutH skrev:Kanske en smula OT här men kör ändå.
Kör irssi genom ssh (gnome-terminal) på en ubuntu server. Skulle vara trevligt att få terminalikonen i dockan till vänster (unity) att gunga sådär när den kräver uppmärksamhet, alltså när någon skriver till mig. Precis som uppdateringshanteraren gör när det finns nya uppdateringar tillgängliga.
Jo... hmmm.... det blev en kort upplevelse utan ramen....Bowmore skrev:Idag kom en uppdatering på light-themes där man tagit bort fönsterramen.
https://lists.ubuntu.com/archives/natty ... 09239.htmlTänk att så få pixlar kan göra så mycket med upplevelsen[Neil J. Patel]
* {Amb,Rad}iance/metacity-1/metacity-theme-1.xml
Make borders = 0
- Invisible grip size = 5
- Shadow = 45.0 radius and 0.75 opacity (LP: #733233)
Japp, men inte automagiskt med appar som startas med t.ex gksu.pun skrev:"overlayen" funkar med vissa appar..... gnome-standard verkar det som.
Själv har jag inga problem med standard-versionen.pun skrev:Indikatorerna är lite "bråkiga", nätverket får jag ingen ordning på men det funkar och jag har wicd som nödlösning.
Jo, men det är bara temporärt till dess de fixat detta.pun skrev:Jo... hmmm.... det blev en kort upplevelse utan ramen....
Den här buggen där även MarkS är inblandad gjorde att man tog tebaks 1px ramen......
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... ug/733233/
Själv låste jag versionen 0.1.8.9 med 0pxOh alright, let's fix the issues for Unity-2D and get the 0px theme
looking stunning for release ;-)
Mark
Ok..... Kollade UF-s bautatråd om Unity och så här fixar man det med lite "pillrande"....Bowmore skrev:Själv låste jag versionen 0.1.8.9 med 0px
Jo.. tror inte det är så allvarligt...... som fd AWN-freak så stötte jag på NJ Patel i AWNs forum för ett antal år sedan och han är ju genomsnäll....Bowmore skrev:Tydligen inte lätt att enas om en sån enkel sak
Sant, det var didrocks som satt sig lite på tvären men de har skakat tass nupun skrev:Jo.. tror inte det är så allvarligt...... som fd AWN-freak så stötte jag på NJ Patel i AWNs forum för ett antal år sedan och han är ju genomsnäll....![]()
Kod: Markera allt
gsettings set com.canonical.Unity.Devices devices-option 'Never'
gsettings set com.canonical.Unity.Devices devices-option 'OnlyMounted'
Jo håller med för mina personliga behov men ser man till "newbiens" behov så köper jag att man skräpar ner launchern....Bowmore skrev:Unity börjar ta form nu även om det fortfarande är buggigt.
Själv ser jag ingen vits med att skräpa ner launcern med monterade enheter, de finns ju t.ex i Nautilus och kan väljas att läggas på skrivbordet vid behov.
Nja, varför inte ha gnome default och de poppar upp på skrivbordet iställetpun skrev:ser man till "newbiens" behov så köper jag att man skräpar ner launchern....
Jo, nog är det fortfarande buggit plus att compiz kraschar. Sen har jag ju kuben aktiverad som skapar en del buggar. Fick bl.a problem med att dasharna kraschade vilket visade sig bero på att jag hade Compiz-pluginen Tonade fönster aktiverat. Men hur som helst så är buggarna hanterbara och till min förvåning kör jag numer nästan enbart Unitypun skrev:Sen tycker jag inte Unity är särskilt buggigt just nu....har haft det valt hela veckan som UI utan något strulande.
Njau.... det kan vara mer pedagogiskt att Launchern används för allting !??Bowmore skrev:Nja, varför inte ha gnome default och de poppar upp på skrivbordet iställetpun skrev:ser man till "newbiens" behov så köper jag att man skräpar ner launchern....![]()
Jo, nog är det fortfarande buggit plus att compiz kraschar. Sen har jag ju kuben aktiverad som skapar en del buggar. Fick bl.a problem med att dasharna kraschade vilket visade sig bero på att jag hade Compiz-pluginen Tonade fönster aktiverat. Men hur som helst så är buggarna hanterbara och till min förvåning kör jag numer nästan enbart Unitypun skrev:Sen tycker jag inte Unity är särskilt buggigt just nu....har haft det valt hela veckan som UI utan något strulande.
Oki, då provar väl jag med det oxåpun skrev:Compiz kör jag helt standard och jag har inte haft någon crash, blev ännu stabilare efter gårdagens uppdatering.
unity --reset
unity --reset-icons
Min kommentar är att förvisso bryter inte kuben Unity men jag har tagit bort spärren och kört med kuben aktiverad under större delen av utvecklingen men beslutade mig nyligen för att återställa då det var alltför buggigt att ha kuben aktiverad. Men, men, det kanske blir bättre med den saken framåt releasen.Ok, I've asked didrocks to include that change in the next upload, the rational being that:
- ccsm is not included in the default Ubuntu installation, users have to find it, install it and use it
- the cube doesn't really break unity
- we prefer to deal with issues due to users who tweaked their config in an official way rather than having to deal with users who run random commands found on the internet or installed a ppa version
In summary we can't really stop users to turn on the cube if that's what they want so we better give them an easy enough way to do it rather than push them to break their system on the way
Med andra ord så ska man nu kunna testa kuben tillsammans med Unity och får man allför mycket problem så återställer man Compiz-inställningrna med kommandot unity --reset och är då tillbaks till default-inställningarna. Men, testade just detta och det kraschade Unity & Compiz så blev tvungen att återställa Unity med kommandot ovan. Hmm..After talking with seb128, we decided to make unity depends on "largedesktop" which will enable people wanting to use the cube to use it. However, the ws switcher icon isn't integrated to it and will be ineffective.