Hej!
Jag vill kunna köra IKEAS köksritningsprogram på min linux dator, givetvis har de bara windows version av sitt program. Måste jag simulera hela Windows eller kan man bara köra en enda exe installation?
Vill köra ett windows program
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
SV: Vill köra ett windows program
Hej Demodog, och välkommen till Ubuntu Sverige! 
Jag laddade just hem och installerade IKEA Home Planner.exe under wine (en applikation som tillåter linux att köra windows-program, basically speaking).
Programmet installeras OK och startar OK, men kraschar så fort du ändrar någonting i 2D-ritningen. Jag ska ta och kolla igenom felmeddelandena jag får under kraschen, och se om det skulle kunna fixas...

Jag laddade just hem och installerade IKEA Home Planner.exe under wine (en applikation som tillåter linux att köra windows-program, basically speaking).
Programmet installeras OK och startar OK, men kraschar så fort du ändrar någonting i 2D-ritningen. Jag ska ta och kolla igenom felmeddelandena jag får under kraschen, och se om det skulle kunna fixas...
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
häftigt att det fanns en till som försöker med detta :-)
håller på och fixar helt nytt kök nu äntligen
mycket jobb och slit allt från isolering till ubuntu haha
ska prova imorgon att försöka få igång det ska bli intressant
skriv gärna hur det går för dig
håller på och fixar helt nytt kök nu äntligen
mycket jobb och slit allt från isolering till ubuntu haha
ska prova imorgon att försöka få igång det ska bli intressant
skriv gärna hur det går för dig

Hur har det gått? Fick ni igång IKEA Home Planner?
- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Jag fick tyvärr inte igång det... (se tidigare inlägg). Loggen gav inte så mycket heller, så jag har tyvärr ingen aning om exakt vad det är som gör att det kraschar.
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]