Orsaken till att jag går för 1.9 nu är på tok för mycket frysningar med nouveau-drivaren.
Fick just ännu en nu

Nope, du behöver inte ha X-swat.xeizo skrev:Nvidia fungerar nu med Xorg RC2, meckade med det i morse och har nu full 3D. Man måste ha official repos och x-swat ppa. Edgers och de andra bleeding edge repos fungerar inte, de bara buggar till det för aptitude.
Vadå för? Att partitioner fysiskt inte alltid ligger i samma ordning på disken som i partitionstabellen är ju varken ett problem eller fel. För mig är detta normalfalletgruble skrev:Jag körde i diket rejält när jag försökte fixa "Partition table entries are not in disk order" med hjälp av denna sida. Lyckades med mycket tur reparera med denna Testdisk How to
Jag hamnade på den länken när jag sökte lösningen till mitt chroot-problem, och jag var bara tvungen att testa om det fungerade så enkelt.Bowmore skrev:Vadå för? Att partitioner fysiskt inte alltid ligger i samma ordning på disken som i partitionstabellen är ju varken ett problem eller fel. För mig är detta normalfallet
Yep... mixtrande gör att man lär sig mycket....gruble skrev: Men motgångar blev som vanligt resultatet + att jag fick lite inblick i Testdisk. Men nu tuffar Natty på igen... (tills nästa mixter)
Jag är inte helt säker på att jag är på rätt väg, men jag klistrar in en extra rad mellan första och andra chroot raden.pun skrev: Kolla nu att du kan komma in i en "chroot" !
Kod: Markera allt
sudo mount /dev/sda2 /mnt/usr
Jo startar man Synaptic så vill ju den uppgradera ison med alla uppdateringar som finns.gruble skrev: Chrooten verkar fungera nu för jag får inga felmeddelanden, och den är upgraderad helt. Medans usb-iso'n vill installera många paket om jag startar synaptic från den.
Men för att vara riktigt säker, hur kan jag se att jag är inne på sda1 installationen från Terminalen ?
Kod: Markera allt
sudo add-apt-repository ppa:michael-astrapi/ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get install indicator-virtualbox