Hej!
Har använt Ubuntu i flera omgångar och är otroligt förtjust. Det det faller på är att jag inte hittar något vettigt webbredigeringsprogram och lite strul med musen.
Är van att använda Dreamweaver i win och det programmet har allt jag behöver, kodmarkering, inbyggd ftp osv. Finns det något liknande i Ubuntu? Har provat bluefish men det var rätt långt ifrån vad jag är van vid. Jag vet att man får vad man betalar för men något bättre borde det väl ändå finnas?
Musen hänger sig efter ett tag när datorn blivit varm, det går inte att vänsterklicka på något utan det ser ut som man klickar på skrivbordet eller programmet bakom. Det aktuella programmet tappar på något sätt fokus. Tokigt irriterande men jag kan leva med det om jag hittar ett bra webprogram. Har liknande problem i win fast där blir datorn inte lika varm - musen funkar helt ok.
Tack på förhand!
Bra webredigerare i Ubuntu 9?
Re: Bra webredigerare i Ubuntu 9?
Ta en titt på http://www.kompozer.net/.
Det finns med i förråden så det är bara att installera via synaptic som du hittar under system, administration.
Det finns med i förråden så det är bara att installera via synaptic som du hittar under system, administration.