Trängseln i dörren, synes ha avtagit. . . .

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Trängseln i dörren, synes ha avtagit. . . .

Inlägg av Broder Tuck »

;)
Nu för tiden,
är det riktigt vilsamt (ironi, bara så att läsaren förstår) att kliva in härstädes och på forumet.

För mig,
kan det nästintill kännas lite sövande. Stundtals.

Det känns, som om det har infunnit sig en stor skillnad
mot förr.

Förr i tiden, var lokalen rökig och, ibland, stundtals stökig.
Numer känns den väldigt utstädad och rök- och glamfri.

För somliga, dessbättre,
har vi nu börjat närma oss något
som inte är lika allmänt öppet

inte släpper in vem som helst
och heller inte
vad som helst.

Nu koncentrerar vi oss på Ubuntu
och enbart sakfrågor.
Inget annat.

För sådana, finns mer specifika platser.
Annorstädes än här.

Det,
allt annat,
skulle kunna förmodas att vara,
under vår status,
som ett ubuntu- och Linuxforum.

För dessa personer och för att de har lyckats
med sina avsikter,
kan jag glädjas.

I stor måtto.
Sett till, det resultat som de har uppnått.

Men,
likafullt saknar jag,
den gemytliga stämning,
det liv,
som var här en gång, igår.

Passar på att skriva här,
i caféet,
medan dess att det fortfarande håller öppet.
Trots att hyllorna i dess lokaler börjar
att sina på sitt innehåll.

En knappt handfull var de,
likafullt har de lyckats med
att låta sin skugga lägga sig över allt det,
som en gång var.

För egen del,
blickar jag allt mer annorstädes.
Nu för tiden.

tukken
Senast redigerad av 1 Broder Tuck, redigerad totalt 22 gånger.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Skunken

Re: Trängseln i dörren, synes ha avtagit. . . .

Inlägg av Skunken »

Eller hur? ........ Detta fora är till för de som vill prata Ubuntu. punkt. :D
Bågskyttenörd
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Är där inte en opera där de sjunger Feedoora, Feedoora, Fedora, Fedora, Fedora, Feedooraa
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Att ett ubuntuforum ägnar sig åt ubuntu, det har jag aldrig ifrågasatt. Att ett ubuntuforum i en mer öppen del (dold för ej inloggade) inte har högre i tak för mer sociala delar mellan medlemmarna, än enbart ubuntu. Det är det, som jag har vänt mig mot.

Det är också det, som jag saknar i dagens forum. . .

Av svaren här före att döma, syns det vara analogt med den nya inriktningen och det mer framstående, likformiga tänkandet. Att bortse från saker som finns där, runtomkring. Men som även de, enbart i sig själva, skulle kunna vara något än mer förenande av medlemmarna, när de ändå är här och här inne.

Att taket här inne har sänkts och att andra röster börjar att tystna, är förmodligen inte så konstigt. När man ser de svar som har lagts in i min tråd.

De svaren är ett tydliggörande av, det som jag initialt omfattade, i mitt första inlägg i tråden och som härmed har vederlagts. . . . Kanske mest, det allra första svaret i tråden.

I det svaret, finns inga friheter, inget mer förenande, än enbart . . . . . .

Trist. På så goda förutsättningar.
Att nå ut till än fler, öppna upp, för alternativa ingångslösningar och ett större och mer omfamnande av nytillkomna sökare, efter alternativ.

Bra ändå, att trängseln minskar, för dem som tycker att utvecklingen känns så bra.

Att den mer närmar sig det de själva önskar och minimerar deltagandet och deltagarna, till kärnfrågan. Enligt deras egna, mått mätt.

Men lämnar kvar, allt det andra, som skulle kunna ha varit kittet mellan de olika individer som har sökt sig hit, eller har hamnat här.

Förmodligen känns det bra för dem, att man minimerar antalet hitkomna och närvarande, till enbart dem som håller sig till ubuntu som teknisk lösning och lämnar allt övrigt därhän. Umgänge, sinsemellan, t.ex..

Kanske litet som Khadaffi vill ha det, i sitt Libyen?

tukken.

Inlägget är placerat i en kategori som benämns Café. Det kan vara betydelsefullt att notera det, när man ser svaren. Även här, kan det vara tillstängt i denna mening . . . .
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
fd.svensson
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av fd.svensson »

Men du måste väl hålla med om att med det nuvarande stora antalet som vill ta tag i saker, så kan det vara skönt för Moderatorkåren
och alla Admins att det inte händer ett jota >:D
Snart är det val och vår, du vet hur det är mot vår. När snösmältningen är, då luktar det ruttet ::)
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D
@ f.d. Svensson
Du har nog rätt i det.

Vad jag tänkte på, i första hand, det belyses ganska klart i denna artikel.

Av dem som skulle ha kunnat reagera i tid, mot misstag, enligt den artikeln, tystas förmodligen bäst, av sådana som svarar här i tråden med:
. . . Detta fora är till för de som vill prata Ubuntu. punkt . .
Även om det just här och i just denna tråd, ändå avslutades med en smiley, så är jag rädd för, att de som ivrigast viftar med sin flagg om, att här (synbarligen var som helst, t.o.m utanför supportdelarna i detta forum) snackar vi bara och enbart ubuntu.

Så arm, en sådan framtid skulle kunna komma att te sig . . . .
Om man härstädes inte skulle kunna tala om även sådant, som inte är ubuntu, utan istället skulle hänvisas därstädes, där andra sköter om det sociala och den trevligare gemenskapen, mellan alla dessa sakfrågor som kan inträffa, till och från . . .

Det är de, fundamentalisterna, som skrämmer mig mest.
Det är dem,
som jag skyr mest.

Precis som dem som nämndes i ovan relaterade artikel och deras likar, som nu flyr sina "domäner" i de södra delarna av länderna kring medelhavet, som får mig att fundera kring saker som verkar gå igen.

Där, likväl som här i artikeln och annorstädes. Väldigt mycket närmre, än vad man i förstone skulle kunna tro.

Jag har sett hur det har gått för ett och annat annat Linuxforum. De tynar bort. Inläggen kommer allt senare, tystnar och tynar bort . . . .

Att en och annan bloggare hoppar in då och då och försöker att gjuta olja på vågorna, samtidigt som denne samtidigt hävdar rätten att enbart bjuda in dem i gemenskapen som enbart talar Ubuntu, det skrämmer mig allt mer.

Ja, ja, de grabbarna, likväl som den gubbe som jag tidigare har nämnt vid namn och som, liksom dessa här i forumet, som kämpar för sin, likvärdiga/motsvarande sak, må få morgondagen till, att förklara sig
. . . och den händelseutveckling som följde på deras agerande.

Värst blir det förmodligen, för oss som sedan blir kvar och skall städa upp efter deras framfart. För att det fortfarande skall finnas något kvar att skåda, för dem som fortfarande dras hit för att förkovra sig och för att, kanske njuta av närvaron av likasinnade.

tukken

Jag vill, avslutningsvis, tacka Skunken och f.d. Svensson, för att de, med sina inlägg, har hjälpt mig till att belysa den väg som jag är rädd för, att vi här är på väg att börja vandra. Så sakteliga. De som strävar dithän, finns kvar därute. Ivrigt flaggande för sin sak.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

Vad är det vi har modererat bort här från Café som ni hade velat ha kvar?
Vad är det ni inte får skriva i Café som ni vill skriva om?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Delvis är det lite synd att det är lugnare, men bråktrådarna var psykiskt mycket tunga och vi har ju inte förlorat något i support, känns det som, eller...?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Det där med att det är lugnt, respektive stökigt i forumet brukar komma i perioder. Fast dom flesta brukar klaga mer på när det är för stökigt. ;)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

En Broder Tuck skrev:;)
Nu för tiden,
är det riktigt vilsamt (ironi, bara så att läsaren förstår) att kliva in härstädes och på forumet.

För mig,
kan det nästintill kännas lite sövande. Stundtals.

Det känns, som om det har infunnit sig en stor skillnad
mot förr.

Förr i tiden, var lokalen rökig och, ibland, stundtals stökig.
Numer känns den väldigt utstädad och rök- och glamfri.

tukken
Lao Tzu skrev:Vad är det vi har modererat bort här från Café som ni hade velat ha kvar?
Vad är det ni inte får skriva i Café som ni vill skriva om?
Läst? Men inte förstått?

Vem, har talat om bortmodereringar?

Moderering över lag och dess genomförande, fanns inte någonstans angivet. Vare sig i mina, eller andras inlägg i tråden. Så var du fångade upp det intrycket, det förstår jag inte, om jag skall vara ärlig. Kan det kanske ha något med innehållet i min relaterade artikel att göra, kanske . . . ?

Den är läsvärd. Angående hur man ser på sig själv och sin omvärld.

Här skriver jag enbart om, hur mycket utrymme som här har tillkommit både bland besökare och aktiva.

Till skillnad mot förr.
Inte med ett ord, att jag tangerar något som rör moderering, men väl, ställningstagande gentemot det, som somliga vill, fortsättningsvis skall genomsyra hela gemenskapen.

Skulle det enbart vara fråga om något så här enkelt t.ex. . .??
Peetra skrev:Delvis är det lite synd att det är lugnare, men bråktrådarna var psykiskt mycket tunga och vi har ju inte förlorat något i support, känns det som, eller...?
Väldigt mycket lugnare, när "ubuntu-is-enough"-ivrarna strävar efter, att tömma forumet på det, som till sin helhet är gemenskapen, utöver den rena supporten.

Värdet av god support, den ifrågasätter jag inte, över huvud taget. Det är självklart, att den är vår grund.

Men, varför stanna upp, stoppa, där?

Istället för att, därutöver, också erbjuda något mer, som kanske ger ett mervärde, i förlängningen.

DET borde kunna vara "kittet", i gemenskapen inom Ubuntu (1), Linux (2) och den öppna program- & källkodsmarknaden (3).

Lugnet har istället infunnit sig.
Ä V E N här hoss oss,
likväl som hos så många andra Linuxforum.
Färre inloggade.
Färre inlägg.
Färre nytillkomna.

Därom, kan knappast någon som helst tvekan råda. Om man jämför med tider före detta år och dessförinnan.

Annat, herr Lao Tzu, talar jag inte om.
Lägg därför inte, vänligen, sådana ord i "min skrivning (mun)"

Om detta sedan är, vad "vi" vill uppnå. Så är det inte det, som känns som något värt att sträva efter, som jag ser det. Inte för min del. I vart fall.
Det är jag inte nöjd med. Andra, må så få vara. Det fråntar jag dem inte.

Hellre fler här inne och som gillar forumet och trivs med att vara här och skriva, än tvärt om. Om nu några av alla dessa, sedan också skulle vilja testa vårt Ubuntu, så kanske att de, skulle kunna utgöra en större mängd av nya till Ubuntu, än de, som redan idag befinner sig här inne. Av självklara skäl.

Det, är min uppfattning.

Det är förmodligen, detta nya lugn och avsaknad av "köande" in till de respektive dörrarna till samtliga av portalens utrymmen, det som primärt har kommit att bli ett (vårt) problem och som jag tycker känns så trist.

På mig verkar det som om, att någon har ruskat om flaskan med kolsyran, så att det som är det kvarvarande, inte längre brusar.

, var mina intentioner med tråden. Att belysa det faktumet.
Musten synes ha gått ur flaskan. Innehållet känns som att ha passerat "bäst före".

Det som mest närmar sig min intention med min tråd, det fångas allra bäst av Skunken, i hans inlägg. Ord, tagna från proffstyckare här inne, om vilka begränsningar som är bäst för oss, enligt deras förmenande.
Det är just i detta sammanhang, som länken till tidningsartikeln passar så bra. I jämförelse med artikelns proffstyckare i näringslivet och som blev en totalflopp för deras respektive företag och våra egna, hemvävda proffstyckare, som framför vad de, likaledes anser vara "det enda rätta för oss", här på forumet.

De är inte många. Två bland dem, har tidigare kämpat på "barrikaderna" för frihet. Men har idag, vandrat över och kämpar synbarligen för något annat, än just det. Frihet i, att även kunna få vara här inne, utan att behöva lämna. Enbart av det skälet att man har någon annan dist än Ubuntu. Kanske inte ens Linux. Kanske, rent av MS-win.
(Det är vi alla, oavsett var vi står, vem vi är, vad vi kör med på våra datorer, vad vi tycker och känner, som är gemenskapen här inne).

Därtill, synes de med motsatt uppfattning om friheten för att få vara här, att ha lyckats i dessa, deras, intentioner. Med tanke på, hur det börjar kännas i anslutningen hit in.

Das war alles, mein herr Lao Tzu.

tukken
Senast redigerad av 3 Broder Tuck, redigerad totalt 22 gång.
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

vulfgar skrev:Det där med att det är lugnt, respektive stökigt i forumet brukar komma i perioder. Fast dom flesta brukar klaga mer på när det är för stökigt. ;)
Ja, sen har vi väl några som kommer hit FÖR ATT det är stökigt och de flesta av dem kan vi nog lungt vara utan. De kan ibland tyckas ha vettiga ÅSIKTER men dunstar blixtsnabbt när det blir dags att ta ansvar och genomföra saker.

Sen är det nog andra som, liksom jag, tagit en paus, för att det varit för stökigt, för att det inte leder nån vart att hålla på och argumentera och som faktiskt vill att det ska hända nåt med UBUNTU här. Observera att man mycket väl kan göra ett och annat för Ubuntu utan att hänga i forumet. Själv har jag varit rätt slö på den fronten men lite nytt har det blivit i bloggen och några personer till har fått en puff att prova på vårt eminenta OS.

Sen finns det ju andra intressen, måsten och värden i livet än Ubuntu, så man får nog räkna med att folk kommer och går lite på ett sånt här ställe.

Sen får man väl göra klart att söker man ett allmänt snackforum är inte detta det bästa. Vårt forum är tillkommet med syftet att sprida, förbättra och supporta Ubuntu och det ska vara vårt fokus. Det finns gott om fria forummjukvaror och den händige kan lått sätta upp ett eget forum för sin favoritdist, för allmänt datorsnack eller varför inte för vad för snack som helst.

Frihet är bra, men friheten att åka snålskjuts på andras arbete, friheten att sabba det andra byggt upp eller friheten att bedriva mobbing ger jag inget för. I stället försvarar jag vår frihet att arbeta vidare med det vi samlats för här -- Ubuntu.

Det kan finnas tillfällen då vi kan behöva diskutera andra operativ eller ofria applikationer exempelvis när någon vill koppla en Windowsklient till en Ubuntus-server (eller vice versa) eller när någon har problem med dokument från MS-office i OpenOffice.org, men Ubuntu står hela tiden i vårt fokus här. Om man sen personligen kör bara Ubuntu eller Ubuntu tillsammans med en massa annat är skitsamma.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

En Broder Tuck skrev:Läst? Men inte förstått?
Kan så vara. Eller så hoppade jag över ett par tankeled, själv är jag inte säker. Därför ska jag redogöra varför jag ställde mina frågor sen får du avgöra om jag har misstolkat dig eller om jag bara inte fick fram vad jag ville:

Jag uppfattar den här tråden som en beklagan över att en del vill strypa diskussionsmöjligheterna och att här endast ska vara ett supportforum och att det i förlängningen dränerar forumet på folk. Om du menar det så håller jag med dig så till vida att endast support skulle göra stället mycket tristare och mer dött. Dock har vi ännu kvar de delar som handlar om annat än support. I praktiken har vi därmed också kvar möjligheten att snacka om annat än Ubuntu och göra annat än att enbart supporta.
Det här med att forumet skulle vara mycket mer ogästvänligt nu än tidigare är mer ett resultat av att folk dragit härifrån snarare än att folk inte längre får yttra sig.
Eftersom vi har kvar möjligheterna för samtal om ditten och datten, rent forumtekniskt, torde det endast vara moderationen som skulle kunna hindra detta. Därför frågade jag. Syftar du på något annat har jag helt enkelt missförstått dig. Det händer att jag gör sånt (missförstår).
Senast redigerad av 1 Lao Tzu, redigerad totalt 22 gånger.
Anledning: Fixade citeringen.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Först och främst,
en fråga.

Detta är en forumdel till vilken det krävs en inloggning.

Hur kan det komma sig, att en gäst, kan vara inloggad?
Användare som besöker denna kategori: En Broder Tuck, Forslan, Rune.K, StefanB, Urban Anjar och 1 gäst
Tacksam för svar, en som aldrig frågat förr . . . ;D ???
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Det var en fråga som heter duga! ;)
Jag ser också att 1 gäst tittar på något i den här avdelningen.
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Det går att dölja att man är online i kontrollpanel -> inställningar. Det är kanske så det går till?
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D
@ urban.
Ja, jag måste nog erkänna, att du, trots våra tidigare gemensamma strider gentemot "överheten här inne", dessvärre och, i mina ögon, allt mer, närmar dig allt det kringskurna, som jag uppfattade en gång, att jag slogs mot. Tillsammans med dig. Det var då :kram:

I mina ögon har du tagit upp denna "överhets" tappade svärd och nu, men lite mer försåtligt, svingar detsamma, gentemot dem som idag inte delar din uppfattning.

Så är det.
Det är min uppfattning.
Jag kan bara beklaga att jag har den uppfattningen nu.
Inget skulle ha glatt mig mer, än om jag hade kunnat känna, att det inte är så.

Förmodligen skulle detta forum må allra bäst av, att sådana som både du och jag tog respass härifrån. Inte för en tid, kortare, utan fast mer, på längre sikt.

Jag har mitt synfält. Även om jag försöker att se saker och ting även ur vad jag uppfattar, som deras synvinkel. Förmodligen är jag inte särdeles lyckosam i detta.

Du har en annan förhållning. Enligt min uppfattning, inte lika eftersträvande till att försöka förstå andra, utan att mer fokusera på det som är, vad det skall innehålla och hur alla dem, däremot, skall kunna fås till att antingen omfamna din ståndpunkt, alternativt, att stanna här utanför.

Det är samtidigt inte analogt med din blogg, men jag förstår, att du anser, att någonstans måste det dras en gräns, över vilken inte oliktänkande bör kliva. Du är ju inte ensam i denna uppfattning. Där finns både p**, P*** P***** och ytterligare ett antal.

Det som jag inte kan få in i min skalle, det är, vad det är, som ni anser är bättre för Ubuntu i er strävan att hålla oliktänkande utanför, där de absolut INTE ens går att nå, för en dialog, . .

. . än vad det var en gång, när huset stod öppet för alla som hade det minsta intresse för, att diskutera med Linuxfolk. Även om de själva misstrodde grundidén.

Då kunde man nå även oliktänkande.
Man kunde åtminstone ha en chans till, att så ett frö,
till att växa fram mot en ny och bättre morgondag.

Skall vi enbart hålla oss till likasinnade här i forumet, bjuds inga sådana tillfällen mer. . .

Vad ligger det för fördelar i, att se detta forums utveckling, så som det ser ut idag? Även om här näst intill enbart talas Ubuntu. Om även denna kader synes svikta och tappar tågan?

Är det enbart detta, att det nu för tiden är tyst och lugnt och att man bara talar Ubuntu, som är det övergripande målet? Om än, för påtagligt färre idag, än vad det någonsin i vårt forums historia, har varit.

Lite drygt 1100 nytillkomna sedan knappt ett år. För bara några år sedan, var det 4, 5 gånger fler, för likvärdig tid.

Känner inte du, som jag, att den möjliga målgruppen har raderats högst markant? Oaktat, vad orsaken därtill är. Om det beror på skrivningar om, att -"den som inte talar om Ubuntu, kan söka sig annorstädes".

Glömt då, att man kanske inte talar om, det man inte förstår, men känner sig intresserad av? När man uttrycker sig så, gentemot dem som inte vet, men vill fråga.

Hellre bjuda in och föra en dialog med, även den som är tveksam. Än att bara bjuda in dem, som har likartad uppfattning och inställning. Vad blir det av ett försök till dialog och samtal, med sådana?

Ja, ja, du har skurit ner, format om och ned, sådant du vill möta.
Det är helt klart, din rätt. Jag har min rätt till min uppfattning. Om än, den är annorlunda.

De som idag har forumet i sina händer, har rätt till sin.

Det jag försökte att formulera i denna min tråd, det var, att jag själv inte tror på den utveckling som detta forum har tagit, i form av medlemsutveckling.

Notera: Jag hävdar inte att forumets utveckling i sig, är någon arm stackares förskyllan. Vare sig mods., eller admins.. Det är snarare tidens tand, som är den som stöper formen för utvecklingen.

Det är utvecklingen i sig, som jag talade om, inledningsvis.
Ingens direkta förskyllan.

Dessvärre dock, hjälpt av dig och några till, genom att ni försöker hävda det så specifika med just Ubuntu. Inte helheten, i den fria världen av distar och program.

Det må då vara så, att Linux i allmänhet och kanske Ubuntu i synnerhet, har förlorat sin kraft till att nu för tiden, fånga nyfikna på Linux och Ubuntu och att locka dem till sig.

Sannolikt kan det vara så.

Att vi därtill sänker taket för dem som redan är här, till att enbart ägna sig åt ubuntu, gagnar knappast heller syftet, till att kunna locka fler nyfikna för att pröva Linux, till sig.

@ Lao Tzu
Jag tror nog, att mitt svar till Urban också kan tjäna som ett svar till dig.
Jag hoppas det.

tukken
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Jag skulle önska att det funkade att både hålla en tokfri dialog med alla, oavsett OS-preferenser och samtidigt kunna arbeta fokuserat med och för Ubuntu, men det har visat sig att det inte funkar. Det har inte funkat här och det verkar inta ha funkat något vidare i resten av världen.

Vi har en mission här. Vi ska sprida, förbättra och supporta Ubuntu. Det är naturligt att den som föredrar Debian, Windows eller något annat inte delar de målen. De ser det säkert som onödigt, ointressant eller rent av fel. De har rätt till sin uppfattning men vi ubunteros har rätt till vår.

Vi ska uppnå resultat och då har vi fullt ut nog att diskutera om hur Ubuntu ska förbättras, hur det ska marknadsföras och hur vi bäst bedriver support för det. Vi behöver inte ständigt upprepa argumenten varför.

I slutändan handlar detta om rätten att mötas och organisera sig på sin egen fason och med sina egna mål.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev:...
Vi ska uppnå resultat och då har vi fullt ut nog att diskutera om hur Ubuntu ska förbättras, hur det ska marknadsföras och hur vi bäst bedriver support för det. Vi behöver inte ständigt upprepa argumenten varför.
...
Räcker det verkligen med att diskutera hur?
Bör man inte komma till skott någon gång?
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

En Broder Tuck skrev:
Hur kan det komma sig, att en gäst, kan vara inloggad?
Användare som besöker denna kategori: En Broder Tuck, Forslan, Rune.K, StefanB, Urban Anjar och 1 gäst
Tacksam för svar, en som aldrig frågat förr . . . ;D ???
Man räknas som gäst, om man går på länken, det syns sedan i fem minuter i forumstatistiken. Oregistrerade bottar är sådana som främst går på länken och de syns alltid som gäster.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Tack Peetra!
Då var det mysteriet löst!
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"