Hur ändrar jag höjden på window borden. Utan att ändra theme? Om ni kollar på bilden, där muspekaren är, det är den jag vill ändra höjden på.
/joel
Ändra höjden på window bordern?
Re: Ändra höjden på window bordern?
Det är nog inte så lätt.
Det kräver garanterat lite hack eller att du pillar i filerna till temat. Det finns inte någon standardinställning i Ubuntu för att ändra höjden på fönterlisten.

Nää precis, men så mycket är jag med. kanske skulle skrivit att jag inte är helt ovan att pilla lite conf filerna by hand.
Den stora frågan är i vilken conf fil det ligger i och vilket värde som ska ändras?
Den stora frågan är i vilken conf fil det ligger i och vilket värde som ska ändras?
Jag vet inte, men du kan ju alltid kolla på temat Ambiance i katalogen /usr/share/themes/Ambiance/ om du inte redan har gjort det.
Har själv gjort detta med det temat och det är i metacity theme filen du ska ändra, kommer inte ihåg nu exakt vad då ja inte kör gnome längre.
Sen om du ska göra den mindre så kan du också behöva ändra storlek på bilderna som ligger i metacity mappen då dom inte ändrar storlek automatiskt.
Sen om du ska göra den mindre så kan du också behöva ändra storlek på bilderna som ligger i metacity mappen då dom inte ändrar storlek automatiskt.
Höjden på titelbaren ändras om du ändrar storleken på titelbartypsnittet via högerklick på skrivbordet/byt skrivbordsbakgrund/typsnitt/fönstertiteltypsnitt
ja det var nog så man gjorde. bara ändra typsnitts storleken.
Tack för bra svar, det hjälpte till en viss del. Men ska man ändra höjden mera så krävs det att man redigerar temat en del. men detta att ändra font storleken snygga till det ordentligt.
Tack.
Tack.