Vilken är bästa skannerprogrammet till ubuntu?

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Ainigma
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Vilken är bästa skannerprogrammet till ubuntu?

Inlägg av Ainigma »

Är det någon som har en uppfattning vilket skannerprogram som är bäst? (Med bäst menar jag det som är mest tillförlitligt, krånglar minst, det viktiga är att det fungerar).

:)
joni8135
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Vilken är bästa skannerprogrammet till ubuntu?

Inlägg av joni8135 »

Ainigma skrev:Är det någon som har en uppfattning vilket skannerprogram som är bäst? (Med bäst menar jag det som är mest tillförlitligt, krånglar minst, det viktiga är att det fungerar).

:)
Jag tycker simple-scan funkar bra, dvs det som kommer med Ubuntu-desktop i 10.04 LTS. Har dock inte använt det med OCR-program (textigenkänning). Du kanske kan nämna vad du ska skanna för något och hur du ska använda det? Bilder, text osv.
Ainigma
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Ainigma »

Jag vill kunna skanna både bilder och text. :)
joni8135
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av joni8135 »

Ainigma skrev:Jag vill kunna skanna både bilder och text. :)
Jag är också intesserad av ett bra program som kan läsa text och skapa textfiler av t ex böcker, där även å ä ö kan läsas :) Även om det skulle vara windowsprogram är jag intresserad.

ps. har wine, inte windows
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"