verkar vara en enda stor bugg. Den får hela datorn att gå i ultrarapid och vissa program fryser helt. Jag kan inte installera nåt, för det verkar inte finnas något alternativ till centralen.
Är det någon annan som varit med om detta? Hur ska man lösa det?
Programcentral fö Ubuntu
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Konservburk
Re: Programcentral fö Ubuntu
Det finns alternativ till programcentralen...anders gusten skrev:det verkar inte finnas något alternativ till centralen.
System -> Administration -> Pakethanteraren Synaptic
Det absolut viktigaste ALLA måste göra efter en installation är att kolla om det finns uppdateringar.
Meny System > Administration > Uppdateringshanteraren.
Samt sedan starta om !
Samt sedan starta om !
-
Tack! Jag förstår inte hur man gör med den. Bara, Är nybörjare. T ex om jag vill ladda ner och installera Goggle Chrome med Synaptic, hur gör jag då?Konservburk skrev:Det finns alternativ till programcentralen...anders gusten skrev:det verkar inte finnas något alternativ till centralen.
-
Ska prova detpun skrev:Det absolut viktigaste ALLA måste göra efter en installation är att kolla om det finns uppdateringar.
Samt sedan starta om !
- Konservburk
Du söker efter programmet du vill installera. När du har hittat det så markerar du det för installation genom att kryssa i rutan brevid paketnamnet. Slutligen klickar du på knappen verkställ.anders gusten skrev:Tack! Jag förstår inte hur man gör med den. Bara, Är nybörjare.Konservburk skrev:Det finns alternativ till programcentralen...anders gusten skrev:det verkar inte finnas något alternativ till centralen.